Bayraktar, hem işadamları arasında hem de meslek kuruluşu konfederasyon başkanları arasında birinci sırada yer aldı. Şemsi Bayraktar’ın yıl içindeki açıklama, basın toplantısı, faaliyet ve temasları, 14 bin 680 haberle yazılı medyada yer buldu.

Medya Takip Merkezi verilerine göre, medyada öne çıkan işadamları ile şirket yöneticiliği ve sivil toplum kuruluşu (STK) başkanlığını bir arada yapan işadamları, sivil toplum ve meslek kuruluşları arasında TZOB Genel Başkanı Bayraktar, 14 bin 680 haberle birinci oldu. Bayraktar’ın, televizyonlarda 277, internet medyasında 23 bin 61 haberiyle yer aldı. Şemsi Bayraktar’ın toplamda 38 bin 18 haberi medyada yer buldu.

TZOB, EN FAZLA ÜYEYE SAHİP MESLEK KURULUŞU
TZOB Genel Başkanı Bayraktar, konuyu değerlendirdiği açıklamasında, Türkiye Ziraat Odaları Birliği’nin 4,5 milyonuaşkın üyesi ve 763 Ziraat Odasıyla Türkiye’nin en fazla üyeye sahip meslek kuruluşu olduğunu vurgulayarak, şunları kaydetti:

“Bu büyük ailenin üyeleri olarak tarımımızın potansiyeli ile bitkisel ve hayvansal üretimi, istihdam, ihracat ve hasıladaki yerini, içinde bulunduğu sorunlarını, sıkıntılarını ve çözüm önerilerimizi, birebir veya raporlarımızla devletimizin bütün yönetim kademeleriyle paylaştık. Medyamız aracılığıyla da kamuoyumuzda bütün bunları dile getirdik. Yapısal sorunlarımıza, doğal afetlere, maliyetle ilgili sıkıntılarımıza ve uluslararası rakiplerimize nazaran dezavantajlı olmamıza rağmen, üretimi sürdürdük, tarım ve gıdada 5 milyar doların üzerinde dış ticaret fazlası verilmesine imkan tanıdık, 6 milyon kişiye istihdam sağladık, ülke ekonomisine büyük katkıda bulunduk. Bugün bu ülke, 78 milyon nüfusu zorlanmadan doyuruyorsa, 40 milyondan fazla turisti besliyorsa, bölgesinde tarımda ihracat yapan, dış ticaret fazlası veren bir ülkeyse bunu gecesini, gündüzüne katarak, yağmur, çamur, kar, kış demeden üretime devam eden çiftçisine borçludur.

Her zaman vurguladığımız gibi, gelecekte, tarıma hükmeden ülkeler dünyaya da hükmedecektir. Akılcı devlet politikalarıyla desteklenecek, tüm paydaşların da aynı duyarlılıkla sektöre sahip çıkacağı bir ortamda, üreticilerimiz, Türkiye’mizi de bu ülkeler arasına sokacak bilgi birikimi; tecrübe, azim ve kararlığa sahiptir.

Şu gerçek asla unutulmamalıdır: Biz üretemezsek Türkiye aç kalır.Bu bilincin, toplumun tüm katmanlarında oluşturulabilmesi amacıyla kamuoyunun bilgilendirilmesi büyük önem taşımaktadır. Bunun için en önemli araç da medyadır.

Sorunlarımızı, hedeflerimizi, çözüm beklediğimiz konularımızı kamuoyuna duyurmada ulaştığımız nokta, bizler kadar medyamızın konuya gösterdiği hassasiyetle yakından ilgilidir. Medyamız tarıma daha fazla ağırlık vererek, toplumun dikkatini tarıma ve tarımın sorunlarına çekmektedir. Tarımın sorunlarının ülkemizde yaşayan her bireyin de sorunu olduğu unutulmamalıdır.

Bu görüşlerden hareketle, 4,5 milyonu aşkın üyemiz adına, Türk medyasının yönetici, muhabir, foto muhabiri, kameramanı ve haber mutfağında görevli tüm çalışanlarının yeni yılını kutluyor; en içten teşekkürlerim ile sevgi ve saygılarımı sunuyorum.”