Alışveriş kelimesinin yanına en çok 'indirim' yakışıyor. Bu güzel kelimeyi duyanlar ise alışverişe koşuyor. İletişim imkânlarının artmasıyla sadece yurt içindeki mağazaların fırsatlarıyla yetinmeyen Türk tüketicisi, Çin'den Amerika'ya kadar birçok ülkeden alışveriş yapıyor. Bunun için de en uygun zamanları takip ediyor. İndirim takipçisi tüketicilerin artmasıyla bu isteğe aracılık eden siteler de yaygınlaşmaya başladı. Aracı şirketlerden birisi olan Amerikadaniste.com verileri, Türkiye'deki tüketicilerin, indirimi Amerika'da bile kaçırmadığını, bu ülkeden online alışverişin çok hızlı büyüdüğünü gözler önüne seriyor. 
Verilere göre, son 1 yılda Türkiye'nin 54 ili, Avrupa ve Amerika’da yüzde 70’e varan indirimlerden faydalandı, alışveriş sitelerinden alışveriş yaptı. Söz konusu sitenin üye sayısı 2015 yılında 2014'e göre yüzde 25 arttı. Kıyafet, ayakkabı, tablet, araç/motor parça içerikli ürünler daha fazla tercih edildi. Kargo siparişleri ise 2015'te bir önceki yıla göre yüzde 40 artış gösterdi. Bu durum Amerikadaniste.com'un rakamlarına da yansıdı ve şirketin cirosu yüzde 38 oranında yükseldi.
SEPET ORTALAMASI 300 DOLAR
Türk tüketiciler, ABD'nin ünlü indirim dönemleri olan 'Black Friday-(kara Cuma)' ve 'Siber Monday (siber pazartesi)' adlı alışveriş dönemlerini de kaçırmadı. Bu dönemde Amerikadaniste.com üyeleri ABD’deki alışveriş sitelerinden ortalama 300 dolarlık alışveriş yaptı. Amerika'dan en fazla kıyafet, ayakkabı ve çocuk elbiseleri sipariş edildi. Sadece bu iki özel alışveriş gününde Harbiye Açıkhava Tiyatrosu'nu dolduracak kadar ürün satın alındı. ABD'den Türkiye'ye her gün 2 otomobil ağırlığında paket gönderildi. 78 ayrı markanın ürünü Türkiye'ye gelirken, en çok alışveriş yapan iller arasında İstanbul, İzmir ve Ankara’nın yanı sıra Van, Gaziantep, Samsun, Muğla üst sıralarda yer aldı.