Çalışma ve Sosyal Güvenlik İletişim Merkezi "ALO 170"e geçen yıl 12 milyon 168 bin 958 çağrı yapıldı. Kayıt dışı istihdam, eksik prim yatırma ve anlaşmalı boşanma şikayetlerinin yoğun olarak yapıldığı çağrıların yüzde 90'ı çözümle sonuçlandırıldı.

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığınca 15 Kasım 2010'da hizmete açılan "ALO 170" hattı, Bakanlığın yanı sıra SGK ve İŞKUR gibi bağlı kurum hizmetlerine ilişkin çağrıların tek bir merkezden yanıtlanmasını sağlıyor.

AA muhabirinin bakanlık yetkililerinden aldığı bilgiye göre, Ankara, Karaman, Şanlıurfa, Sivas ve Kütahya'daki çağrı merkezlerinde 620 çalışan ile 7 gün 24 saat hizmet veren hata geçen yıl 12 milyon 168 bin 958 çağrı geldi.

Hatta bekletilen vatandaşlara geri dönüş yapıldı

Kayıt dışı istihdam, eksik prim yatırma ve anlaşmalı boşanma şikayetlerinin yoğun olarak yapıldığı "ALO 170" hattına, işsizlik sigortası, prim borcu ve emeklilik süresi konularında sorular yöneltildi.

Çağrı merkezine geçen yıl gelen çağrıların yüzde 90'ı ilk kontakta çözüme kavuşturuldu. ALO 170 hattına yönelik vatandaş memnuniyeti yüzde 82 oranında gerçekleşti. 180 saniye hatta bekletilen ve bu süre içinde talebine cevap verilemeyen vatandaşlara yapılan geri dönüş kapsamında 600 bin 312 dakika dış arama yapıldı.

Hattın hizmetleri kapsamında geçen yıl uzman psikologlarca 9 bin 5 çalışana mobbing (psikolojik yıldırma) desteği sağladı.