Ömer TEMÜR

İran ambargonun kalkmasıyla Türk şirketlerinin radarına girdi. Dev şirketler İran ile ilgili planlarını yeniden gözden geçirirken Teknosa da bu pazara göz kırptı. İran'daki fırsatları değerlendirmek istediklerini belirten Sabancı Holding Perakende ve Sigorta Grup Başkanı Haluk Dinçer, "İran'ın potansiyelinin farkındayız, mutlaka değerlendireceğiz. İlk aşamada ihracat ve  ithalat fırsatlarına bakıyoruz. Perakende yatırımı için erken ancak etüt ediyoruz" dedi. Satın alma konusunda da fırsatları değerlendirebileceklerini dile getiren Dinçer, Türkiye'nin bulunduğu coğrafyada yaşanan gelişmelerle ilgili olarak ise "İki seçimin geride kalması önemli aşamadır. Arap coğrafyası, Rusya, Güneydoğu'da yaşananlar, terör olayları ekonomiyi olumsuz etkiliyor ancak Türkiye'nin bir de reform gündemi var. Biz umudumuzu koruyoruz, Türkiye'nin reform ajandası bellidir, bunları bekliyoruz. Türkiye'nin geleceğine güveniyoruz, yatırımlarımızı uzun dönemli yapıyoruz. Bir ya da birkaç sene beklentilerimizi karşılamadı diye hayal kırıklığına uğramıyoruz" diye konuştu. 
40  MİLYON TL YATIRIM, BİN KİŞİYE İSTİHDAM 
Dinçer, Teknosa’nın 2015 yılı sonuçlarını değerlendirip 2016 hedefleri hakkında da bilgi verdi. Dinçer, “2015 yılını 3.2 milyar TL’lik ciroya ile kapattık. 2016 yılında 15 yeni mağaza ve 40 milyon liralık yatırımla 1000 kişiyi istihdam edeceğiz” dedi. Teknosa’nın 15 yıl önce, 3 ilde 5 mağaza ve 163 çalışan ile yola çıktığını hatırlatan Dinçer, “Bugün 300’e yakın mağazamızla Türkiye’nin dört bir yanına 10 binlerce teknoloji ürünü götürüyoruz. Hedefimiz 'teknoloji hızında büyüyen' bir marka ve Türkiye’nin ‘4 yıldızlı tek teknoloji perakende markası’ olmak” ifadelerini kullandı. 
4 BOYUTLU BÜYÜYECEK 
2015’in Teknosa markalı ürünleri piyasaya sürdükleri bir yıl olduğuna dikkat çeken Teknosa Genel Müdürü Bülent Gürcan da sırada "Teknosa Preo" aksesuar serisinin bulunduğunu söyledi. 2016 yılında 1000 kişilik istihdam, mağazacılıkta yüzde 10, e-ticarette yüzde 50’ye yakın büyüme hedeflediklerini, bu yıl 15 yeni adres ile mağaza yatırımlarına devam edeceklerini anlatan Gürcan şunları kaydetti: “Bu yıl 4 boyutlu büyüme stratejimiz var ve 2016’yı '4D yılı' olarak tanımladık. 4D’nin açılımı da derinleşme, dönüşüm, dayanışma ve deneyim. Tüm süreçlerimizde, teknoloji yatırımlarımızda ve iş süreçlerimizde derinleşeceğimiz, dijitalleşme ve dijital dönüşüme ağırlık vereceğimiz. Online kanalda da 2020’ye kadar 5 kat büyümeyi hedefliyoruz.” 

Herkes için teknoloji felsefesiyle 2000 yılında kurulan Teknosa, 15’inci yaşını kutluyor. İşte Teknosa'nın 15 yılı:
¥ Teknosa, 15 yıl içerisinde 1 milyar TL’lik altyapı ve marka yatırımı yaptı. 
¥ Mağazalar ve online kanalda 20 milyar TL değerinde 130 milyon adet teknoloji ürünü, tüketicilerle buluşturuldu. 
¥ Teknosa mağaza ve dijital platformlarını ziyaret eden kişi sayısı 1.5 milyar kişiye ulaştı. Bu ziyaretçi sayısı Avrupa nüfusunun da iki katına denk geliyor. 
¥ Turuncu Kart'ta 5 milyon üyeye ulaştı. 
¥ Sosyal medyada 2.5 milyon takipçi.
¥ 142 bin metrekare net satış alanı.
¥ 15 bin kişiye istihdam.