İstanbul Fındık ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İFMİB), Karadeniz Fındık ve Mamulleri İhracatçıları Birliği, Fındık Tanıtım Grubu (FTG), İstanbul Hububat Mamulleri İhracatçıları Birliği ve Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu ilk defa bir araya gelerek; "Şekerli Mamuller ve Fındık Sektörleri İşbirliği Çalıştayı" organize etti. "Kavuşamayan iki sevgili" olarak nitelenen fındık ve şekerleme için bir araya gelen sektör temsilcileri, kazan-kazan ilkesiyle hedef büyüttü. Buna göre 2023 yılı için öngörülen 3 milyar dolarlık fındık ihracatının şimdiden yakalanması sebebiyle, bu hedef 10 milyar dolara çıkarıldı. Çalıştayda fındık tüketiminin artırılması yönünde görüş birliğine varıldı ve bunun için yurt içinde ve yurt dışında tüketimin artırılabilmesi için fındıklı baklavadan fındıklı ekmeğe ve daha farklı ürünlere odaklanılması gündeme geldi. Ayrıca ABD’de fındığın bademe alternatif olabilmesi için çalışmalar yürütülmesi de dikkat çeken önerilerden biri oldu.