Tüketici Hak Arama Derneği (THAD) Genel Başkanı Nihat Altay, ülke genelinde binlerce kişinin telefon dolandırıcılarının hedefi olduğunu belirterek bu şekilde 2015'te kayıt altına alınan 40 milyon lira tutarında dolandırıcılık olayı olduğunu ancak bu rakamın 100 milyon liranın üzerinde olduğunu tahmin ettiklerini söyledi.

Altay, AA muhabirine yaptığı açıklamada, üyesi bulundukları Tüketici Birliği Federasyonunun (TBF) yaptığı araştırmayla son yıllara damga vuran en önemli mağduriyetin telefon dolandırıcılığı olduğunun ortaya çıktığını ifade etti.

Araştırmaya göre, telefonla vatandaşlardan çeşitli yöntemlerle para istenerek yapılan dolandırıcılığın çok büyük boyutlara eriştiğini dile getiren Altay, şöyle devam etti:

"Türkiye'de 2015 yılında 40 milyon lira civarında kayıtlı dolandırıcılık olayı oldu. Bu, buz dağının görünen yüzü, bir de bunu en yakın arkadaşına anlatamayan vatandaşlarımız var ki bu paranın 100 milyon liranın üstünde olduğunu düşünüyoruz."

"İnsanları önceden takibe alıyorlar"

Dolandırıcılığı yapanların son derece profesyonel ve organize olduklarına işaret eden Altay, şunları söyledi:

"Telefonla dolandırıcılıkta, insanların okumuş veya okumamış olmasının çok önemi yok. Hakim, polis, öğretim görevlisi, işçi, farketmeden herkes bir şekilde dolandırılabiliyor. Bizim tespit ettiğimiz, telefon dolandırıcıları son derece profesyonel çalışıyor, 'Ben kanmam' diyen aldanıyor. Bir şekilde hipnoz mu ediyorlar, biz bunu tam çözemedik. İnsanları bir şekilde kandırıyorlar. Öyle bir teknik geliştirmişler ki insanları önceden takibe alıyorlar. İnsanların ev veya işyerleri ile eş ve çocuklarının telefon kayıtlarını alıyorlar. O kişiye telefon açıldığında eşinin veya çocuğunun sesini duyan kişi ne yapacağını şaşırarak bu dolandırıcının isteğini mutlaka yerine getiriyor."

"Ceza artırımı ile caydırıcılık sağlanmalı"

Altay, telefonla dolandırıcılık olaylarının önlenmesi için vatandaşları bilinçlendirmenin yanı sıra bu suçun cezasının artırılarak caydırıcılık sağlanması gerektiğini savundu.