TÜRKİYE DÜNYA MOBİL KONGRESİ’NDE - ÖMER TEMUR

Türkiye’nin teknoloji devi Vestel yeni yatırım alanı olarak giyilebilir cihazları ve nesnelerin internetini seçti. Sanal gerçeklik alanında Ar-Ge çalışmaları yürüten firma akıllı saat için de kolları sıvadı. Barselona’da düzenlenen Dünya Mobil Kongresi’ne bu yıl üçüncü defa katılan Vestel, 171 metrekarelik alanda yeni ürünlerini ve akıllı ev konseptini tanıttı. Vestel Şirketler Grubu İcra Kurulu Başkanı Turan Erdoğan, geçen yıl 300 bin adedi yurt içinde 50 bin adedi de yurt dışında olmak üzere Venus marka telefon satışı gerçekleştirdiklerini belirterek, “Akıllı telefonumuz Venus 3’ü ve iki yeni modelimizin prototiplerini ilk defa MWC 2016’da dünya ile buluşturuyoruz. Sadece Türkiye’ye değil tüm dünyaya açılmayı hedeflediğimiz akıllı telefonumuzla artık büyük hacimlerde ihracata hazırız. Telefonica’ya 50 bin adetlik teslimat yaptık. Yıllık 500 bin adet göndermeyi planlıyoruz. Yerli operatörlerle de iş birlikleri yapacağız” dedi.
SANAL İLE GERÇEK KARIŞTI
Yerli akıllı saat, akıllı bileklik ve Vestel markalı powerbank’ın prototiplerini de yine ilk defa Barselona’da sergilediklerini dile getiren Erdoğan, “Ayrıca sanal gerçeklik konusunda Ar-Ge çalışmaları yürütüyoruz. Toplantılardan pazarlamaya kadar her şey sanal gerçekliğin içerisine girecek. İş çok ciddi boyuta gidiyor. Gelecekte sanal ile gerçeklik birbirine karışacak” diye konuştu.  Yaptıkları her ürünün yüzde 50’sinin akıllı olduğunu kaydeden Erdoğan, 2-3 yıl içerinde ürünlerinin tamamının akıllı olacağını bildirdi. Erdoğan, müşteri memnuniyeti konusunda ise çağrı merkezi yatırımlarını tamamlandıklarını, İstanbul, Ankara ve İzmir’de ‘Güven Noktaları’ oluşturduklarını söyledi. Güven Noktaları ile müşterilerin istek ve ihtiyaçlarını bir saat içerisinde yerine getirmeyi planladıklarını ifade eden Erdoğan, “Hedefimiz bunu yarım saate indirebilmek. Eğer bir saat içinde yapamıyorsak ona yeni bir telefon vererek mağdur etmiyoruz” dedi.