Türkiye'nin, Avrupa Birliğine son giren ülkelerden daha kaliteli yol  ağına sahip olduğunu vurgulayan Yıldırım "Bilinen Truman Doktrini ve Marshall planları bizim sanayi hamlemizin  gecikmesindeki en büyük etkenlerin başında gelmiştir ancak, demiryollarında  yaşanan bu ihmali ortadan kaldırmak için işe koyulduk ve neredeyse 50 yıldır el  atılmayan bütün hatları elden geçirdik.13 yılda 10 bin kilometre demir yolumuzu  tamamen yeniledik. Sinyalde maalesef yüzde 5 seviyesindeydik, sinyalleşme  seviyesinde yüzde 30'ların üzerine çıktık. Elektrifikasyonda yine yüzde 35'in üzerine çıktık. Böylece bir yandan demir yollarında mevcut altyapıyı yenilerken diğer yandan da Türkiye'nin, milletimizin yarım asırlık özlemi hızlı treni Türkiye'ye getirdik. Türkiye hızlı trende dünyada 8'inci, Avrupa'da 6'ncı ülkedir. İngiltere'de hızlı tren yok, Türkiye'de hızlı tren var." dedi.

14 İLE BÜYÜK MÜJDE
"Amerika'da hızlı tren yok, Türkiye'de hızlı tren var çünkü milletimiz hızlı treni çok sevdi. Nüfusumuzun yüzde 55'inin yaşadığı 14 şehri 2023 hedefleri içerisinde hızlı  trenle birbirine bağlayacağız."

Yıldırım, Ankara-İzmir ve Ankara-Sivas hızlı tren çalışmalarının hızla  devam ettiğini anlatarak, tamamlandıktan sonra Sivas'tan 2 saate Ankara'ya  gelmenin mümkün olacağını bildirdi. Yıldırım, bu senenin sonunda Konya-Karaman  hızlı tren projesinde tren çalıştırmayı başlatacaklarını vurguladı.

"ARTIK RAYIMIZI KENDİMİZ YAPIYORUZ"
Projelerin saymakla bitmeyeceğini dile getiren Yıldırım, demiryolu  sanayisini geliştirmek için adımlar attıklarını söyledi. Milli tren projesi  çalışmalarının sürdüğünü vurgulayan Yıldırım, "Milli metro tramvay setlerinin  tamamen kendi mühendisimizin el emeğiyle göz nuruyla yapılması için TÜBİTAK'la  birlikte çalışmalarımız devam ediyor. Artık rayımızı kendimiz yapıyoruz, artık  bağlantı elemanlarımızı kendimiz yapıyoruz, artık birçok parçayı kendimiz  yapıyoruz. Yaptığımız lokomotifleri, trenleri İngiltere'ye, Amerika'ya, Pakistan'a, Irak'a, dünyanın birçok yerine ihraç eder hale geldik" dedi.