Sinem Erciyas - Vatandaşın haklarının korunması için hizmet veren Tüketici Hakem Heyetleri’ne yapılan başvuru sayısı her geçen gün artış gösteriyor. Aldıkları ürün ve hizmetlerde mağdur olduğunu düşünen tüketiciler, başvurdukları hakem heyetlerinde ezici bir zafere ulaştı. Türkiye genelinde toplam bin 11 adet 'Tüketici Hakem Heyeti' hizmet veriyor. Bu heyetlere geçen yıl yapılan başvuruların yüzde 94'ü, tüketicilerin lehine sonuçlandı. Sadece yüzde 6’lık kısım olumsuz olarak değerlendirildi. 5 yıl önce faaliyete geçirilen Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS), vatandaşın internet üzerinden doğrudan tüketici hakemlerine ulaşmasını sağlıyor. Bu kapsamda sadece 2015 yılında TÜBİS’te kayıt altına alınan şikâyetlerin sayısı 1.6 milyon oldu. Bunlardan 1 milyon 180 bin adedi kararla sonuçlandırıldı. Daha kolay hizmet için geliştirilen mobil tüketici uygulaması ile vatandaşların akıllı telefonlardan da siteme başvurusu sağlanıyor. Bunun yanı sıra, artan sosyal medya kullanımına paralel olarak, facebook ve twitter üzerinden bilgilendirme çalışmaları gerçekleştiriliyor.

GÜVEN ARTTI
Bu arada gelen şikâyetler doğrultusunda tüketicinin sağlık ve güvenliğinin korunması için günlük hayatta en çok kullanılan ürünler de denetleniyor. Bu kapsamda geçen sene 2 milyon 608 bin inceleme gerçekleştirildi. Yapılan denetim ve uygulamalarla birlikte vatandaşın ürünlere olan güveni arttı. 2011 yılında güvensizlik oranı 36.6 iken, 2015 yılında bu oran 2.9’a geriledi.