Ziylan Mağazacılık CEO'su Burak Övünç, "Türk tüketicisi Türkiye'de üretilen ürünlere kesinlikle daha fazla teveccüh gösteriyor. Üretimimizi hızla Türkiye'ye kaydırıyoruz" şeklinde konuştu. "2023 yılına kadar Türkiye'den çıkacak 10 global markadan biri olmak istiyoruz ve bu çerçevede yatırımlarımızı sürdürüyoruz" diyen Övünç, 2015 yılında bir önceki yıla göre yüzde 34 büyüdüklerini ve cirolarının 1.5 milyar liraya ulaştığını açıkladı. 2016 hedeflerinin ise 2 milyar lira ciro olduğunu vurgulayan Övünç; şöyle devam etti: "Mağazamıza yılda 100 milyonun üzerinde müşteri geliyor. Geçen sene 47 milyon liralık yatırım yaptık. Ayakkabı aşkıyla yanan bir perakendeciyiz. Artık bölgesel liderliğe taşınmak, Avrupa'da daha fazla yer almak istiyoruz. Bölgesel liderlikte FLO'yu kullanıyor olacağız. İran'da ve bölgedeki birçok pazarda ilk mağazalarımızı açmaya başladık. 1 yıl içinde yurt dışındaki mağaza sayımızı 50'ye çıkarmış olacağız. Avrupa'da, İtalya gibi duran bir pazarda 2 senedir yüzde 30 büyüdük ve orada ilk 4 büyük ayakkabıcıdan biri olduk. Lumberjack ile Avrupa'nın diğer taraflarını fethedeceğiz. 2016'da Avrupa'da yeni bir satın alma da yapacağız. Yıllık yaklaşık bin kişiyi işe alıyoruz."
SADECE YÜZDE 15 İTHALAT
2016 yılında 35 milyon çift ayakkabı satmayı planladıklarını ifade eden Övünç, şunları söyledi: "Bunun yaklaşık yüzde 85'ini Türkiye'den tedarik ediyor olacağız. Eskiden yüzde 60'ını Türkiye'de üretip, yüzde 40'ını ithal ediyorduk. Artık yüzde 15'ini ithal eder noktaya geldik. Belli ayakkabı teknolojilerinde henüz Türkiye'de üretim kapasitesi yok. Bu anlamda gerekli alanlara da yatırım yapıyoruz. Yüzde 15 ithalatı biraz da zorunluluktan yapıyoruz."