Uluslararası Motorlu Taşıt Üreticileri Derneği (OICA) verilerine göre, 2014’te 89 milyon 776 bin 465 olan küresel otomotiv üretimi 2015’te yüzde 1 artarak 90 milyon 683 bin 72’ye ulaştı. Kara taşıtları arasında üretimde en yüksek payı yüzde 75.6’yla otomobil grubu aldı. Bu dönemde dünya genelinde imal edilen otomobil sayısı yüzde 1.2’lik artışla 68 milyon 561 bin 896 olarak kayıtlara geçti. Otomobilden sonra en fazla üretilen taşıt olan hafif ticari araç üretimi ise yüzde 2,6 artarak 18 milyon 369 bin 579 oldu.
Direksiyon Çin’in elinde
Küresel ekonominin lokomotifi olarak adlandırılan Çin, motorlu taşıt üretiminde 2009’da ABD’den devraldığı liderliğini sürdürmeye devam etti. Geçen yıl üretimini yüzde 3.3 arttırarak 24 milyon 503 bin 326’ya çıkaran Çin’i 12 milyon 100 bin 95 araç ile ABD, 9 milyon 278 bin 238 araçla da Japonya takip etti.  Araç üretiminde 4’üncü sırada 6 milyon 33 bin 164 adetle Almanya, 5’inci sırada ise 4 milyon 555 bin 957 adetlik üretimiyle Güney Kore yer aldı. Türkiye, yüzde 16.1’le geçen yıl üretim performansını en fazla arttıran ülkelerden biri oldu. Dünya sıralamasında 2 basamak yükselerek 15’inci olan Türkiye, Avrupa’da ise Almanya, İspanya, Fransa, Birleşik Krallık ve Rusya’nın ardından 6’ncı sırada yer aldı.  Söz konusu dönemde Türkiye’de banttan inen 1 milyon 358 bin 796 taşıtın 791 bin 27’sini otomobiller, 567 bin 769’unu da ticari araçlar oluşturdu. Böylece geçen yıl dünyada banttan inen her 67 araçtan biri Türkiye’de üretilmiş oldu.