Havaların ısınması ve 1 Nisan itibari ile uygulamasına son verilen kışlık araç lastikleri, bu ay itibari ile yerini yazlık lastiklere bırakacak. Sürücülerin Nisan ayı itibari ile araçlarına taktıracakları yazlık lastiklerin, bakım, rot ve balans ayarları önem arz ediyor. 
Konuyla ilgili açıklama yapan Ön Düzen Rot Balans Lastik Ustası Hayrettin Şengider, güvenlik ve yakıt tasarrufu açısından yazlık ve kışlık lastik değişimlerinin zamanında yapılması gerektiğini söyledi. Şengider, “Mevsimine göre, Eskişehir’in durumuna göre, hem güvenliğimiz açısından hem de çevremizdekilerin güvenliği açısından takmamız lazım ortalama Aralık başı kış lastiklerini takmamız gerekiyor. Yaz lastiklerini kanuna göre, 1 Nisan’da takılması gerekli. Tabi ki Eskişehir’in hava şartlarına göre bu biraz daha uzayabiliyor. Kış lastiği yazın takılırsa, araç için farklı sıkıntılar meydana getirir. Bu sıkıntıların başında ise, yakıt tasarrufumuz olmaz, aracın benzin tüketimi daha fazla olur” şeklinde konuştu. 
“KÜÇÜK HATALARI BÜYÜK KAZALARA DÖNÜŞTÜRÜR” 
Şengider, değişim için gelen sürücülerin lastik standartlarına uygunluğuna baktıklarını ifade ederek, “Yaz lastiği takılmadan önce, biz ustalar olarak lastiklerin dişlerini ölçüyoruz. Lastik dişi yasal sınırda olmalı, bunun dışında lastikteki çatlak ve son kullanım tarihine de onlara önem veriyoruz. Lastiğimizin diş milimetre ölçümü 1,6 ve 2 milimetrenin altına düşmemişse aracın lastiğini takıyoruz, çünkü uygun sınırda olmayan lastik dişleri herhangi bir ani durumda fren mesafesini uzatır, bu da küçük hataları büyük kazalara dönüştürür. Tabii ki bu lastikleri takarken özel makinamızla ilacıyla birlikte lastiğe zarar vermeden takıp, aracın yolda titreme yapmadan rahat ve güvenli bir şekilde şoförümüzün seyahat edebilmesi için balans ayarını yaparak teslim ediyoruz” diye konuştu. 
“LASTİKLERİN 30 BİN İLE 40 BİN KİLOMETRE YOL YAPTIKTAN SONRA DEĞİŞMESİ GEREKİYOR” 
Ayrıca Ön Düzen Rot Balans Lastik Ustası Hayrettin Şengider, takılan lastiklerde uygun hava basıncının uygulanmasına da vurgu yaparak, “Bununla birlikte lastiklere uygun basınç olması şartı vardır. Her lastiğin kendine özgü ve lastiğin çapına göre basınç hava değerleri vardır bunları da düzgün ayarlanması gerekir. Mesela bir aracın 30 pc olması gerekirken, 20 pc’lik hava ile 1 yıl boyunca devam edilir ise, bu bir depo benzine mal olabilir. Yine lastik havalarının doğru ayarlanmaması kazalara da sebep olabiliyor. Ayrıca insanlar araç lastiklerinin değişimini uzman kişilerce yapması gerekir çünkü lastikler, bazı bilinçsiz kişilerce takıldığı zaman lastiklerin yanaklarına zarar verebiliyor. Yanakları zarar gören lastiklerde ise, patlama riski yükselmektedir. Ayrıca lastiklerin 30 bin ile 40 bin kilometre yol yaptıktan sonra değişmesi gerekiyor” dedi.