Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM), 2023 hedeflerine ulaşmak için stratejik hamleler yapmaya hazırlanıyor. TİM bünyesinde yer alan TİMAKADEMİ ile; "10 İl 10 Ülke" hedefiyle, ihracattan en fazla pay alan iller ile ülkeler eşleştirilecek, böylece bu pazarlara satışlar artacak. TİMAKADEMİ’nin bu süreçte çözüm ortakları; Halkbank, Vodafone, Coface Sigorta, UPS, Global Connection ve Turkishtime olacak. Hedef ülke konferanslarının ilki; Gaziantep’te, bu il ile eşleştirilen 600 milyar dolarlık pazara sahip İngiltere için olacak. TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, 10 ilin ihracattaki payının yüzde 80 seviyesinde bulunduğunu hatırlatarak, "Her bir ilimiz ihracatını geçen yıla göre yüzde 10 attırırsa, bunun toplam ihracatımıza etkisi yaklaşık yüzde 8 olacak" dedi. Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy da, "Dijitalleşmesini yüzde 10 artıran şirket, kârlılığını yüzde 1.5 oranında yükseltiyor. İhracatçıya bunu sağlayacağız. Rekabet gücünü artıracağız” şeklinde konuştu. Halkbank KOBİ ve Esnaf Bankacılığı Genel Müdür Yardımcısı Erdal Erdem ise, "Hedef pazarlara giriş faaliyetleri için firmaların ihtiyaç ve risk analizlerinin yapılmasına destek vereceğiz” ifadelerini kullandı.
Gaziantep ile İngiltere eşleşmesinin ardından; sırasıyla Ankara-Çin, Antalya-Almanya, Bursa-ABD, Denizli-İtalya, Adana-Suudi Arabistan, Kayseri-Fransa, Konya-İran, İstanbul-BAE ve İzmir-Polonya konferansları gerçekleştirilecek. Bu konferanslarda da hedef ülkelerin sunduğu fırsatlar, iş yaparken sıkça tekrarlanan yanlışlar, iş kültürünün pazara girişte etkisi gibi birçok konu başlığı ihracatçılarla paylaşılacak.