ÖMER TEMUR

Televizyon pazarında gözler Avrupa Şampiyonası'na çevrildi. Arçelik Türkiye'den Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Can Dinçer, tüm stratejilerini Avrupa Şampiyonası ve Yaz Olimpiyatlarına göre yaptıklarını belirterek, piyasaya sunmaya hazırlandıkları yeni modellerle sektörün üzerinde büyümeyi hedeflediklerini bildirdi. Geçen yılın TV sektörü için zor bir yıl geçirdiğini anlatan Can Dinçer, "2015 iki seçimin yaşandığı, terör olaylarının arttığı bir yıldı. Geçen yıl dünya TV pazarı adetsel olarak yüzde 2, ciro olarak yüzde 13 küçüldü. Türkiye ise adetsel olarak yüzde 2, ciro olarak yüzde 6 büyüdü. Arçelik bu ortamda sektörün üzerinde yüzde 16 büyüme gösterdi" dedi. Bu yılın ilk çeyreğinde ise pazarda yüzde 13'lük bir küçülme yaşandığına dikkat çeken Dinçer, bunda kurla birlikte fiyat artışlarının etkili olduğunu kaydetti. Ayrıca Avrupa Şampiyonası sebebiyle talebin ertelendiğine dikkat çeken Dinçer, şampiyona öncesinde televizyon pazarında hareketlenme beklediklerini ifade etti. Dinçer sözlerini şöyle sürdürdü: "Tüketiciler büyük ekran, akıllı özellikler ve Ultra HD (4K) görüntü kalitesini destekleyen televizyonları daha çok tercih etmeye başladı. Smart TV'lerin penetrasyon oranı son 2 yılda yaklaşık 4 kat arttı. Pazarda Ultra HDTV'lerin toplam satışlardan aldığı yüzde 20'yi aştı. Biz de trend doğrultusunda ilk çeyrek sonunda bu alandaki pazar payımızı bir önceki yıla göre 3 kat artırdık. Bu yıl spor etkinlikleri ile büyümeyi hedefliyoruz. Tüm stratejimizi Avrupa Şampiyonası ve Yaz Olimpiyatları üzerine kurguladık. Hedefimiz yıl sonunda yüzde 16 büyüme." 
YENİ MODELLER GELİYOR
Maçlara özel yeni modelleri piyasaya sunacaklarını anlatan Arçelik A.Ş. Beylikdüzü Elektronik Ürün İşletmesi Direktörü Fikri Özdemir de, "Arçelik Ultimate Serisini ile Beko markalı Android TV'ler şampiyona öncesi tüketicilerle buluşacak. 40 ve 65 inç büyüklükteki modellerimiz 4K yayınları destekliyor. Özel bir yazılım sayesinde kullanıcılar maç sırasında gölgeli alanda bile net görüntü alabilecek. TV'lerin bağlanabilir özelliği sayesinde maçları isterse cep telefonu ya da tabletlerden, isterse de başka bir televizyondan izleyebilecek. Ayrıca Arçelik, Beko ve Grunding markalı Smart TV'lerde sunulacak Futbol App uygulaması ile sporseverler Avrupa Şampiyonası heyecanını kesintisiz olarak yaşayacak. Bütün bunların yanı sıra kullanıcılar Netflix ile yaptığımız iş birliği ile binlerce içeriğe ücretsiz olarak ulaşabilecekler" diye konuştu. 

15 milyon canlı müşteri

Arçelik Türkiye'den Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Can Dinçer Türkiye'de 3 bine yakın bayi ile faaliyet gösterdiklerini belirterek, "Geçen yıl bayilerimize toplam 132 milyon ziyaret gerçekleşti. Bunun satışa dönüşüm oranı ise yüzde 8.5 oldu. 15 milyon canlı müşteriye sahibiz. Bu ABD ve Avrupa'ya göre çok iyi bir rakam. Sepet büyüklüğümüz ise 1100 lira oldu. 370 lira sepet büyüklüğüne sahip teknomarketlerle kıyaslandığında çok iyi bir yerdeyiz" dedi.