Ahmet Münir Eren istanbul
Türkiye'de çocuklar yıllardır yabancı çizgi film karakterleri ve bu karakterlerin oyuncak ve kırtasiye ürünleriyle büyüdü. Son yıllarda animatör ve yapımcılara devletin verdiği destekle yerli çizgi film ve masal kahramanları yabancı kahramanların yerini almaya başladı. Pepe ve Ayas bunlardan sadece ikisi. Türkiye'de kalem markası olarak tanınan Adel ise, kırtasiye ve oyuncak sektörünün yerlileşip kurumsallaşmasına öncü olma hedefiyle yola çıktığını duyurdu. Geçtiğimiz günlerde sektörü değerlendirmek üzere basın toplantısı düzenleyen Adel Kalemcilik Genel Müdürü Evrim Hizaler, 2015'i bir önceki yıla göre yüzde 14 büyüme ile kapattıklarını, son 5 yılda ciro ve piyasa değeri ile pay değerini yaklaşık 2 kat büyüten bir şirket olarak 2016 büyümesinin de aynı oranda olmasını hedeflediklerini söyledi.
Türkiye'de kırtasiye ve oyuncak sektörünün kurumsallaşmasında öncü olmayı hedeflediklerini söyleyen Hizaler, "2015 yılında kendi markamız Adeland markası dışında 4 marka ile oyuncak sektörüne girdik. Bu yıl başında ise dünyaca ünlü yeni markaları portföyümüze ekledik, iş birliklerine imza attık. Oyuncak sektöründe ilk 5 marka arasına girmeyi hedefliyoruz. 2013 yılında çocuklarla tanıştırdığımız Adeland, yüzde 49 bilinirlik oranına ulaştı, çocuklarca sevildi. Çocuklar ve öğrenciler için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Çocukların beyinlerinin gelişimine katkıda bulunmak için 4 yılda 3 bin öğretmene ulaştık. Bu yıl 2 bin öğretmene daha ulaşacağız" diye konuştu.