Terör nedeniyle geçtiğimiz aylarda Türkiye'ye gelmeye çekinen işadamlarına karşılık, ellerinde bavullarla yurtdışına giden Türk ihracatçıları kazandı. Showroom'daki ürünlerini birkaç bavula sığdırarak, alım gruplarına giden Türkler, bu yılın ilk 5 ayında hazır giyim ihracatını yükseltmeyi başardı. Hatta bazı firmalar geçen yılın da üzerinde ihracat başarısı yakaladı.

PROAKTİF PAZARLAMA
Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği Başkanı Şeref Fayat, Türk ihracatçılarının proaktif pazarlama yaptığını söyledi. Elinde bavulla yurtdışına giden ihracatçıların, satış yapacakları şirkete özel koleksiyon ve doğru fiyat politikası oluşturduğuna dikkat çeken Fayat, "Aslında bu yöntem işe yaradı. Çünkü buraya gelen alım grupları bir güne 3-4 fabrika ziyareti sığdırıyor. Sona kalan firmalara az zaman düşüyor. Ama yurtdışına gidildiğinde direkt alım gruplarıyla görüşmek daha verimli oluyor" dedi.

İLK 5 AYDA % 8 ARTIŞ
 İstanbul Hazırgiyim İhracatçıları Birliği Başkan Yardımcısı Mustafa Gültepe de, bu yıl başından itibaren İngiltere ve İspanya'ya yoğun müşteri ziyaretleri yaptıklarını söyledi. Türk ihracatçısının bu başarısının güç ve azim örneği olduğunu belirten Gültepe, "Onlar gelmezse biz gideriz' diyerek bu yılın ilk 5 ayında Türk hazır giyim ihracatında geçen yıla göre yüzde 8 artış yakaladık. Türk ihracatçısı hiçbir şekilde zorlu koşullarda yılmayacağını gösterdi" şeklinde konuştu. Gültepe, genel müdürü olduğu Talu Tekstil'in ise ihracatını bu dönemde yüzde 25 artırdığını açıkladı. Hazır giyim firmalarının yanı sıra iç giyimciler de Avrupa'ya ihracatı bu yılın ilk 5 ayında artırdı.

AVRUPALI FİRMALAR ALIMI ARTIRIYOR
 Hazır giyimdeki artışta en büyük pazarı AB ülkeleri oluşturdu. İngiltere ve Almanya'nın dışında son dönemde en büyük ihracat artışı İspanya'da sağlandı. Avrupalı firmaların stok maliyetine odaklanmaları, alım gruplarının dikkatini Uzakdoğu'dan Türkiye'ye yöneltti. Hızlı ve kaliteli servis, Türk ihracatçısını öne çıkardı.