Japon Toyota, Türkiye’de satışlarda adeta yerli atağına kalktı. 2015 yılında Türkiye’de her sattığı 100 araçtan 74’ünü Adapazarı’nda üreten Japon otomotiv devi bu yılın ilk 5 ayında bu oranı yüzde 78’e çıkardı. Yani ilk 5 ayda sattığı her 100 araçtan 78’i Türkiye’de üretilen otomobillerden oluştu. Böylece Toyota Türkiye’de Tofaş’tan sonra otomobil satışlarında yerli üretim oranı en yüksek ikinci marka oldu. Türkiye’de üretilen Corolla ve Verso ile yerlilik oranında çıtayı hızla yükselten Toyota, bu yıl Adapazarı’nda üretip kasımda Türkiye’de satışa sunacağı ilk kompakt SUV modeli C-HR ile de seviyeyi yüzde 81’e çıkarmayı hedefliyor. 

CARİ AÇIĞA KATKI
Yenilenen Corolla’nın Göcek’te gerçekleşen basın toplantısında konuştuğumuz Toyota Türkiye CEO’su Ali Haydar Bozkurt, 2015 yılını 51 bin adetle kapattıklarını, bu yıl ise en az 55 bin adetlik satış hedeflediklerini söyledi. Bozkurt, “En az diyorum çünküfabrika bize araç yetiştiremiyor. Bu 55 binin 35 bini Corolla. Eğer daha fazla Corolla alabilirsek rakam yukarı çıkar. Kasım ayında tüm dünyadan 2 ay önce Türkiye’de satışa sunacağımız C-HR’nin de devreye girmesiyle 2017 yılında satış hedefimizi 65 bin adedin üzerinde konumlandırdık. 70 bin adetlere çıkabiliriz. Bu sadece otomobil, ticari araçlarla 2017 satış hedefimiz 78 bin adet civarında. 2017’de 40 bin Corolla 12-15 bin adet arasında da C-HR satışı hedefledik. Hem Corolla hem de C-HR ile sattığımız otomobillerin yüzde 81’i yerli olacak. Bu Türk ekonomisi ve cari açık için çok önemli bir gelişme. ”

YÜZDE 31’E HİTAP EDİYORUZ
Ali Haydar Bozkurt, Toyota’nın Türkiye’deki toplam araç parkının sadece 31’ine hitap ettiğini hatırlatarak, “Türkiye’de en çok satan markalara baktığımızda bu oran yüzde 90’lar seviyesinde. Yani bugün 100 binli adetleri satanların her segmentte aracı var. Biz sadece parkın yüzde 31’ine hitap ediyoruz. Buna rağmen 50 bin adedi aştık. Önümüzdeki yıllarda yeni modellerle satışları katlayacağımıza inanıyorum” diye konuştu. Bu yılın ilk 5 ayı hakkında da bilgi veren Bozkurt, “Ocak-Mayıs 2016 döneminde Toyota olarak 18 bin adetlik satışa ulaştık. Aslında Mayıs ayında da yeni bir rekor satış gerçekleştirmiş olduk. Geçtiğimiz 26 senede iki Aralık ayı hariç bütün ayların rekorunu kırdık. Mayıs ayındaki satışımız da 6 bin 69 adete ulaştı” dedi.

EFSANE YENİLENDİ

2016 yılında üretiminin 50’nci yılını kutlayan ve bugüne kadar tüm dünyada 44 milyon adetle en çok satılan otomobil ünvanını elinde bulunduran Toyota Corolla yenilendi. Adapazarı’nda üretilip haziran sonunda Türkiye’de satışa sunulacak yeni Corolla çok daha premium ve çok daha prestijli bir görünüme kavuşmuş. Toyota Türkiye CEO’su Ali Haydar Bozkurt, 2013 yılında 11’inci neslini piyasaya sundukları Corolla’nın şimdi çok daha prestijli bir otomobil haline geldiğini belirterek şunları söyledi: “50 yıl önce otomotiv dünyasına merhaba diye Corolla, bugün artık bir efsane. Hiçbir otomobil modeli Corolla’nın yakaladığı başarıya ulaşamadı. Geçtiğimiz yıl Türkiye’de 34 bin 961 adetlik satışla filo hariç en çok tercih edilen model olan Corolla ile bu yıl perakende pazarında yine birinci olmayı hedefliyoruz. Türkiye’de üretilecek olan Corolla yerlilik oranının yüksekliği ile de aynı zamanda filo pazarında da çok daha fazla tercih edilmeye başladı. Özellikle kamu alımlarında dikkat çekici bir seviyeye ulaştık. Yeni Corolla’nın fiyatını korumayı başardık. Sadece ilave gelen donanımlarla küçük artışlar oldu.” Yeni Corolla, D segment araç görünümünü, sunduğu daha geniş ön alt ızgara, yeni tampon tasarımı ve yenilenmiş bagaj üstü krom detayı ile kuvvetlendirilmiş. Yeni Corolla’nın kabininde ise yenilenen özellikler arasında, sportif klima paneli, 7” Toyota Touch 2 dokunmatik ekran, 4.2” renkli (TFT) çok fonksiyonlu ekran yer alıyor.