Deniz üzerine dolgu yöntemiyle inşa edilecek dünyanın üçüncü, Türkiye'nin ise ikinci havalimanı için Yüksek Planlama Kurulu (YPK) kararı çıktı. 12 Mayıs 2014'te fizibilite etüdü imzalanan Rize-Artvin Havalimanı, Ordu-Giresun Havalimanı model alınarak inşa edilecek ve bu havalimanından 2.5 kat daha fazla dolgu kullanılacak. Boeing 737-800 tipi uçaklar referans alınarak projelendirilen havalimanının pist boyutu 45 metre genişliğinde ve 3 kilometre uzunluğunda planlanıyor. Terminal binası ve diğer üstyapı tesisleriyle havalimanı, yılda 2 milyon yolcuya hizmet edebilecek. Rize merkeze 34 kilometre, Trabzon merkeze 105 kilometre, Artvin sınırına ise 75 kilometre uzaklıktaki Yeşilköy ve Pazar sahili mevkisine yapılacak havalimanı için planlanan bölge, yaklaşık 30 metre derinlikte. Zemin sondaj etüdü ve batimetrik harita çalışmaları tamamlandı. Koruyucu mendirek ve imar çalışmaları başlatıldı. Projenin 2016 yılı yatırım programına alınması için 750 milyon lira bütçe teklif edildi. Dünyanın deniz üzerindeki havalimanı olan Kansai, Japonya'nın Osaka Körfezi açıklarında, 4 km uzunluğa ve 2.5 km genişliğe sahip yapay bir ada üzerinde 1989 yılında inşa edildi. Geçen yıl açılan Ordu-Giresun Havalimanı'nda 36 milyon taş dolgu kullanıldı. 4 yılda tamamlanan havalimanı, 360 milyon liraya mal oldu.