Vergide problemler hızlı ve kolay çözülecek. Maliye Bakanı Naci Ağbal, vergiyle ilgili konularda mükellefe yardımcı olacak iki önemli sistemi kullanıma açtıklarını belirterek, "Vatandaşlarımız borç sorgulama, ödeme ve Motorlu Taşıtlar Vergisi (MTV) ile ilgili konularda sorunlarını artık vergi dairesine gitmeden, bir telefonla halledebilecek. İnteraktif Vergi Danışmanı Programı ile de ticari hayatına yeni başlayacak mükelleflerimiz, vergisel konularda yapması gereken her şeyi internetten öğrenebilecek" dedi. Gelir İdaresi Başkanlığının teknolojik altyapısını her geçen gün daha da güçlendirdiklerini vurgulayan Ağbal, "İmkân verdiği ölçüde tüm işlemlerin online yapılmasını sağlamaya çalışıyoruz. Vergiyle ilgili konularda mükelleflere yardımcı olacak iki önemli sistemi daha bu düşünceyle kullanıma açtık. Bunlardan ilki "mükellef geri bildirim sistemi" olacak. Borç sorgulama, ödeme ve MTV ile ilgili konularda sorun yaşayan vatandaşlar, bu sorunlarını artık vergi dairesine gitmeden, bir telefonla çözebilecek" diye konuştu.
TALEP VATANDAŞTAN
Aslında daha önce de kullanımda olan bu sistemi vatandaşlarımızdan gelen talep ve öneriler üzerine geliştirdiklerini anlatan Ağbal, şunları söyledi: "İşlemler kolay ve hızlı hale geldi. Örneğin, bir vatandaşımız aracını muayeneye götürdüğünde, vergi borcu olmamasına rağmen kendisine borcu olduğu söylenebiliyor ve muayenesini yaptıramayabiliyordu. Bu sorun kimi zaman vatandaşımızın yanlış bilgisinden kimi zaman da sistemdeki sorunlardan kaynaklanabiliyor. Şimdi gerçekten borç yok ve sistemlerden kaynaklanan bir sorun varsa, vatandaşımız Vergi İletişim Merkezi’ni (444 0 189) arayacak ve durumu anlatacak. Telefonun karşısında bulunan uzman personelimiz anında araştırma yapacak ve sorun en kısa sürede çözülecek. Diğer bir yenilik de iş yeri açmak isteyen ve mevcut mükellefler için. Mesela bir vatandaşımız iş yeri açmak istiyor. Gelir İdaresi'nin internet sayfasına girerek, hem takvim olarak hem de adım adım ne yapacağını öğrenip buna göre hareket edecek."

Mükellefe 3 gün içinde geri dönüş sağlanacak

Mükelleflerin şikayet, öneri ve isteklerinin kayıt altına alınacağına ve geri dönüşün en geç 3 gün içinde sağlanacağına işaret eden Ağbal, bu sistemle vergi dairelerinin performansını da ölçeceklerini ifade etti. Herhangi bir sıkıntı halinde Vergi İletişim Merkezi’nin aranması durumunda mükellefin bu talebinin takibinin büyük bir titizlikle yapılacağının altını çizen Bakan Ağbal, "Vatandaşımızın yaşadığı sorunu vergi dairelerimiz ve merkez birimlerimiz en kısa sürede çözecek ve kendisine işlemin sonucu hakkında bilgi verilecek. Böylece vatandaşımızın en çok sorun yaşadığı konular ve vergi daireleri de tespit edilecek" şeklinde konuştu. Öte yandan Bakan Ağbal, taşeron işçilerin kadroya alınmasıyla ilgili sürecin durduğuna dair iddiaların ise doğru olmadığını söyledi.