Futbol yayınına talibiz

Düzenleyen:
Futbol yayınına talibiz

Ekonomi Haberleri

Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, futbol içeriğini cebe taşımak için yayın ihalesine girebileceklerini belirterek, "Ya da farklı iş birliklerine gidebiliriz" dedi

FİKRET  ÇENGEL PARİS

Bugüne kadar spora 400 milyon lira yatırım yapan Turkcell, gözünü futbol karşılaşmalarına dikti. Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu mobilde futbol içeriğini müşterilerine ulaştırabilmek için yayın ihalesine girebileceklerini ya da bir işbirliğine gidebileceklerini açıkladı. Türkiye- Hırvatistan maçını izlemek için Paris'te bulunan Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, turnuvanın en iyi takımlarından biriyle karşılaştığımızı belirterek, "Kötü başladık ama umarım iyi bitireceğiz" dedi. Futbolun Türkiye için çok önemli olduğunu vurgulayan Terzioğlu, "Futbola 400 milyon lira yatırım yaptık, 2002'den beri Millî Takım'ın sponsoruyuz, Anadolu kulüplerine 100 milyon TL destek verdik. Futbol abonelerimiz için de çok önemli, bu futbol videoları paylaşımlarından sonra data tüketimindeki artışta çok rahat görülüyor. Örneğin Sergen Yalçın'a yorum yaptırıyoruz. Bu yorumu geçtiğimizde data kullanımı 5 kat artıyor. Aynı şekilde Fatih Terim'le çektiğimiz 'Formaya Ruhunu Ver' videomuzu 2 günde 6 milyon tekil kullanıcı sonuna kadar seyretti" diye konuştu. Terzioğlu, Turkcell'in futbol içeriğini müşterilerine ulaştırmak için yayın ihalesine girebileceklerini belirterek, "Ya da farklı iş birliklerine gidebiliriz. Şu an Türkiye’de futbol içeriğini küçük ekranlarda halka ulaştırma şansına sahip en yetenekli firma Turkcell” ifadelerini  kullandı. 
4.5G İLE DATA KULLANIMI İKİ KAT ARTTI
Türkiye’nin 4.5G’yi kullanmaya başladığı ilk iki aylık sürede 4.5G datasının toplam dataya oranının yüzde 22’ye ulaştığı anlatan Terzioğlu sözlerine şöyle devam etti: “İki aydan kısa bir zamanda toplam müşterimizin yüzde 10'nu 4.5 G'ye geçti böyle bir oranda geçiş en iyi örneklerden olan Kore'de 2 yılda, Almanya ve İtalya'da 3 yılda gerçekleşti. 4.5G ile data trafiğindeki artış ise yüzde 26 oldu. Turkcell’in 4.5G’li abone sayısı 13 milyona, aktif 4.5G kullanıcı sayısı ise 4.5 milyon kişiye ulaştı. 4.5G’de Turkcell servisleri itici güç oldu. Toplam akıllı telefon kullanıcılarında yüzde 5 olan Turkcell TV+ kullanım penetrasyonu 4.5G kullanıcılarında iki kattan fazla artışla yüzde 11 olarak gerçekleşiyor. Aynı şekilde fizy kullanım oranları akıllı telefon kullanıcılarında yüzde 10 iken 4.5G’li abonelerde bu oran yüzde 19’e, BIP’in yüzde 12 olan payı da 4.5G kullanan abonelerde yüzde 20’ye ve Akıllı Depo’da ise yüzde 10’den 22’ye yükseldi. Önümüzdeki dönemde servislerdeki data kullanımının daha da artmasını bekliyoruz.”

Ortak yatırımla fiberin maliyeti 2.5 milyon dolara düşer

Fiber yatırımlarıyla ilgili aşılması gereken engeller bulunduğunu belirten Kaan Terzioğlu, "Her operatör bu yatırımları kendisi yaparsa bunun maliyeti 13 milyon dolar ortak yapılırsa 2.5 milyon dolar. Hadi bir çılgınlık yapıldı ve herkes kendisi yola çıktı o durumda da izin alma süreçleri, zorlukları gibi etkilerle kısa sürede yapılması imkansız hale gelecek. Ayrıca kentsel dönüşümün fiber için bir fırsat olduğunu düşünüyorum. Yeni evlerde fiber zorunluluğu olmalı. Bu yapılmazsa büyük bir fırsat kaçar" dedi.

Banka gibi çalıştı

Turkcell Finansman 865 milyon TL verdi

Turkcell Finansman A.Ş. aradan geçen kısa süreye rağmen sektörün ikinci büyük firması oldu. 2 Şubat - 8 Haziran tarihleri arasında 865 milyon TL’nin üzerinde kredi kullandıran Turkcell Finansman A.Ş. akıllı telefondan tablet ve aksesuarlara kadar binlerce ürünün satışına aracılık etti. Bugüne kadar Turkcell Finansman A.Ş. üzerinden kullanılan kredi adedinin 727 bini geçtiğini dile getiren Terzioğlu, tüketicilere 36 ay taksitle fatura üzerinde ödeme imkanı sunduklarını kaydetti. Turkcell Finansman AŞ.’nin öncelikli hedefinin Turkcell müşterilerinin teknolojik ihtiyaçlarını karşılamak olduğunu ifade eden Terzioğlu, “Önümüzdeki dönemde içerisinde SIM kart takılı olan her cihazın satışında aracılık etmesini hedefliyoruz” dedi.

Mağazada drone satacak

Turkcell Mağazaları’nın konsepti de değişiyor. Daha önce mağazalarını birleştiren ve müşterinin sabit internetten mobil hattına kadar her ihtiyacını aynı noktadan karşılamaya başlayan Turkcell, 3 bine yakın mağazasında şimdi de drone’dan sanal gerçeklik gözlüğüne kadar Türkiye’nin yeni tanıştığı birçok ürünü satmaya başlayacak. 

 

 

Düzenleyen:  - Ekonomi
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...