Projeleriyle son yıllara damgasını vuran dev projeler birer birer açılıyor. İstanbul ile İzmir arasındaki ulaşım süresini 3.5 saate indirecek olan otoyolun en önemli geçişi olan ve İzmit Körfezi'ne inşa edilen Osman Gazi Köprüsü, 30 Haziran'da açılacak ve bayram trafiğine büyük katkı sağlayacak. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, teknolojisi ve büyüklüğüyle dünyada merakla beklenen dev projelerin üçünün bu yıl hizmete gireceğini belirterek, "Osmangazi Köprüsü'nü 30 Haziran'da, Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nü bağlantı yollarıyla 26 Ağustos'ta, Avrasya Tüp Geçişi'ni ise 20 Aralık'ta vatandaşlarımızın hizmetine alacağız" dedi. Başbakan Binali Yıldırım'ın Ulaştırma Bakanlığı döneminde başlatılan projelerin, dünyanın merakla beklediği eserler olduğunu ifade eden Arslan, "Bu yıl hizmete alacağımız eserler, Türkiye'nin ulaşımını dünya standartlarının ötesine taşıyacak dedi. Aslan, son 14 yılda ulaşım ve iletişime 253.5 milyar liralık yatırım yapıldığını da vurguladı.

Dünyanın en büyük 4'üncü köprüsü-30 HAZİRAN

Bakan Arslan, birçok enleri bünyesinde barındıran Osmangazi Köprüsü’nün sadece Türkiye’de değil, dünyada merakla beklenen bir proje olduğunu kaydederek, "252 metre kule yüksekliği, 35.93 metre tabliye genişliğine sahip köprü, bin 550 metre orta açıklığı ve toplam 2 bin 682 metre uzunluğuyla dünyanın en büyük 4'üncü köprüsü. Bu köprü ile Körfez çevresinde 2 saate yakın süren yol, 4 dakikaya düşecek. Köprü inşaatında son aşamaya gelindi. Bayramdan önce 30 Haziran’da hizmete vermeyi planlıyoruz" dedi. Köprünün maliyeti 7.5 milyar dolar.

Dünyanın en genişi Yavuz Sultan Selim

Boğaz'ın üçüncü incisi Yavuz Sultan Selim Köprüsü, birçok özelliği bakımından dünya mühendislik tarihinin ilklerini barındırıyor. Üzerinde, gidiş ve geliş yönünde dörder kara yolu şeridi ile 2 demir yolu şeridi bulunuyor. Köprü, 59 metre ile dünyanın en geniş asma köprüsü unvanını taşıyan, 1408 metre ana ve yan açıklıklarıyla beraber 2 bin 164 metre olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü, bu yönüyle de üzerinde raylı sistem bulunan dünyanın en uzun asma köprüsü olacak. 95 kilometrelik otoyol, bağlantı yolları ve kavşak kollarıyla 215 kilometrelik yolun da bağlanacağı köprü, 4.5 milyar liraya mal oldu.

Denizin en derin yeri: Avrasya

Denizin 106 metre altında inşa edilen Avrasya Tüp Geçişi, dünyada denizin en derininde yapılan ilk proje özelliği taşıyor. Uzunluğu 14.6 kilometre. Bunun 3.4 kilometresi denizin altından tünelle geçiliyor. Sadece lastik tekerlekli araçların gidiş ve geliş olarak yararlanacağı Avrasya Tüp Geçişi Projesi'nin toplam yatırım maliyeti 1 milyar 250 milyon dolar. Geçişle 100 dakikalık seyahat süresi, 15 dakikaya düşecek. Projenin başlangıcında 2017 ağustos ayında tamamlanması öngörülmüştü. 20 Aralık'ta yapılacak açılışla İstanbul, bu dev projeye 8 ay önce kavuşmuş olacak.