Ömer TEMÜR İSTANBUL

Tek bir araca bile sahip olmadan Türkiye'de her ay 10 bin kamyoncuyu akıllı telefonlar üzerinden KOBİ'ler ile buluşturan Webnak, gözünü İran pazarına dikti. 2017 yılı içerisinde bu ülkeye girmeyi planlayan firma, İranlı kamyonculara akıllı telefon hediye ederek lojistik sektöründe direksiyona geçmeyi hedefliyor. Webnak Genel Müdürü Volkan Özkan, 2012 yılında kurulan şirketin 51 bin kayıtlı kamyoncuya ve çoğunluğunu KOBİ'lerin oluşturduğu 5 bin müşteriye hizmet verdiğini söyledi. Aralarında Bizim Toptan ve Sütaş gibi firmalarında bulunduğu 100'e yakın büyük firmanın da kendileriyle çalıştığını dile getiren Özkan, nokta atışı şoför ile nokta atışı işi buluşturduklarını kaydetti. Sistemin tamamen geri dönüş yükü üzerine kurulduğunu anlatan Özkan, "Türkiye'de kamyon garajları var. Kamyoncular dönüş yükü almak için o şehrin garajına gidiyor. Kamyoncu garaja girmek için 20 TL ödüyor. Komisyoncuya da 120 TL komisyon ücreti veriyor. Mazot parasına dönmemek için de 3-4 saat bekliyor. Yani kamyoncular bizimle hem zamandan hem de maliyetten tasarruf ediyor. Müşterilerimiz ise en az yüzde 8 tasarruf sağlıyor" dedi. Üyelere yüzde 6 yakıt indirimi de sağladıklarını ifade eden Özkan, ayrıca yeni hizmetleriyle birlikte kamyoncuların boş kapasitelerini doldurarak ekstra kazanç sağlayabileceğini söyledi. 
Kısa sürede Türkiye'nin en büyük 100 lojistik firması arasına girmeyi başardıklarını vurgulayan Özkan, "Yurt dışına da açılmak istiyoruz. Şu an İran'da bir ekibimiz var. 80 milyon nüfusu ile Türkiye'den daha genç bir pazar. Türkiye'ye kültürel olarak çok benziyor. Ancak İran pazarında kamyoncuların hepsi Türkiye'deki gibi akıllı telefon sahibi değil. Türkiye neredeyse akıllı telefonu olmayan kamyoncu kalmadı. Akıllı telefon sahipliğini yaygınlaştırmak için bizimle çalışan kamyon şoförlerine akıllı telefon hediye edebiliriz. O yönde bir çalışmamız var. 2017 yılında İran pazarına agresif bir şekilde gireceğiz. İran dışında Balkanlarda özellikle Hırvatistan ve Sırbistan'da olmak istiyoruz" diye konuştu.