FİKRET ÇENGEL Toulon

İstanbul’dan Pendik ile Ambarlı ve Mersin’den, İtalya’daki Trieste ve Ancona limanılarına, Pendik’den Fransa’daki Toulon Limanı’na düzenli Ro-Ro seferleri gerçekleştiren U.N. Ro-Ro, Avrupa'ya yapılan ihracatın önemli bir bölümünü gerçekleştiriyor. Fransa’nın Toulon kentinde basın mensuplarını UN İstanbul gemisinde ağırlayan U.N. Ro-Ro İşletmeleri A.Ş Genel Müdürü Sedat Gümüşoğlu, şirketin yeni yatırım kararları konusunda bilgi verdi. Toulon Limanın'da 6. yılını tamamladıklarını belirten Gümüşoğlu, “Ro-Ro hatlarının pazar lideri olarak yeni yatırımlarımıza hız kesmeden devam ediyoruz. Fransa Limanı sadece şirketimiz açısından değil, Batı Avrupa’ya ihracat yapan, o bölgelerden ülkemize ithalat gerçekleştiren firmalar için de büyük önem arz ediyor. Toulon Limanı’nı Türklerin bölgesel üssü haline getirdik” dedi. 2010 yılında Türkiye’den Fransa’ya 2 gemiyle başlayan taşımacılığın bugün 230 bin araca taşındığını belirten Gümüşoğlu, 2016 sonunda bu sayının 250 bin aracı geçmesini beklediklerini kaydetti.
AVRUPA’YA İHRACAT DAHA KOLAY OLACAK
Deniz taşımacılgını karada demiryolu ile sürdürme konusunda ciddi yatırımlar yaptıklarını belirten Gümüşoğlu, “22 sene önce Trieste’den seferler başladığında, ana hedef pazarları İtalya ve Orta Avrupa ülkelerine yönelikti. Bugün Trieste’den Kuzeye çıkan yüklerin yüzde 50’si tren ile devam ederken, Toulon’da tren seferleri henüz başlamadı. Bu da bizim Toulon pazarında büyük potansiyele işaret ediyor. Toulon Limanı demiryolu bağlantısı ile birlikte, Batı Avrupa, Benelüks ve İngiltere pazarlarına daha da cazip bir alternatif haline gelecek” dedi.
7 GÜNDE KUZEY AFRİKA’YA İHRACAT
Toulon Limanı’ndan Kuzey Afrika bağlantılarıyla ihracatta kıtaları birbirine yaklaştırdıklarını kaydeden Sedat Gümüşoğlu, sözlerine şöyle devam etti: “Kuzey Afrika bağlantılarımız ile Tunus, Fas ve Cezayir hedef pazarlar haline geldi. Bu ülkelerde yaşayan 85 milyon nufüs bizim ihracatçılarımız için çok önemli bir potansiyel olarak karşımızda ve Toulon bağlantılı seferler ile kısa transit süreler sayesinde rekabetçi olabiliriz. Kuzey Afrika’ya konteyner ile 20 günün üzerinde sürelerde giden yükler tırlar ile yedi günde teslim edilebiliyor. Bu arada mevcut yatırımlarımıza ek olarak önümüzdeki dönem için kendimize yeni hedefler de belirledik. Türkiye’den çıkışlı tüm Ro-Ro hatlarına bakıyoruz. Bu yatırımlar sayesinde ihracatçımızın gücüne güç katacak, Türkiye ekonomisinin gelişiminde önemli adımlar atacağız.”