Türkiye'nin en büyük altyapı projelerinden olan ve cuma günü hizmete giren Osmangazi Köprüsü, birçok avantajı beraberinde getirecek. Köprü sayesinde ulaşım imkânın oldukça rahatlaması, İstanbul ve Kocaeli'de sıkışan sektörleri rahatlatacak. Sanayi, lojistik ve hizmet başta olmak üzere çok sayıda sektör; Yalova, Bursa, Balıkesir ve Çanakkale havzasına doğru yatırımları genişletecek. Böylece güneyin de daha fazla kalkınması sağlanacak. Yalova Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dekanı ve Ulaştırma Bölüm Başkanı Prof. Dr. Rafet Bozdoğan, Osmangazi Köprüsü'nü Türkiye'nin "yeni atar damarı" olacağını söyledi. Köprünün bir ucunun Altınova, diğer ucunun da Dilovası'na bağlandığını hatırlatan Bozdoğan; normal şartlarda 1.5 saatlik yolun, köprü kullanılarak 4-6 dakikada geçilebildiğine dikkati çekti. 

MESAİDEN KAZANACAĞIZ

Bozdoğan, bu durumun ekonomik ve çevresel olumlu etkileri olduğunu belirterek, şöyle konuştu: "Ege ve Akdeniz havzasındaki ekonomik değeri olan mal ve hizmetlerin buraya veya o bölgeye transferini bir mesai gününde yapmayı başarmış olacağız. Aynı mesai saati içinde çalışan, burada da orada da olabilecek. İstanbul ve Kocaeli'ye sıkışan sanayi, lojistik ve hizmet sektörleri bundan kurtulacak. Yalova, Bursa, Balıkesir, Çanakkale havzasına doğru yatırımlarını genişletebilecekler. Mal ve hizmetlerini rahatlıkla sunabilecekler. Proje, Batı Anadolu Bölgesi'nin hem İstanbul hem de Avrupa ile olan bağlantısını sağlayan önemli bir ağ. Bu yol Yavuz Sultan Selim Köprüsü ile entegre olduğunda, Trakya'daki malların Ege ve Avrupa'ya transferinde önemli rol oynayacak."

"KÖPRÜDE İDDİALIYIZ"

Türk müteahhitliğinin başarısı olan Osmangazi Köprüsü, sektörün dünyadaki itibarını da artırdı. Prof. Dr. Rafet Bozdoğan, mega projenin kısa sürede yapılmasının önem taşıdığını söyledi. Bozdoğan, "Köprüyle teknoloji transfer ettik. Bir know-how oluşturduk. Mühendislerimiz, teknisyenlerimiz, teknokratlarımız yetişti. Bu bir beceri haline geldi. Bütçeli ulaşım yatırımlarını yap-işlet-devret modeliyle yapabilmeyi öğrendik. Bu tür altyapılarda Türkiye, geçmişte diğer ülkelere göre geri plandaydı. Ancak bunları yaparak büyük bir başarı ve deneyim kazanmış olduk. Türkiye'nin müteahhitleri, artık bu alanda da dünyaya açılacaktır" dedi.

BAYRAM TRAFİĞİ

Tatili için yola çıkanlar, TEM ve D-100 Karayolu’nun özellikle İstanbul çıkışı ve Kocaeli kesiminde trafiğin kilitlenmesine sebep oldu. Osmangazi Köprüsü’ne girmeden sürücüler, 20 kilometre hızla dur-kalk yaparak güçlükle ilerlemek zorunda kaldı. Osmangazi Köprüsü’nden ise aksama olmadan geçildi.