Türk Hava Yolları (THY) Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı İlker Aycı, THY'nin 11 Temmuz'da 6'ncı kez alacağı 'Avrupa'nın en iyi havayolu' ödülüyle ilgili, "Bu, Türkiye'deki havacılığın aldığı bir ödül. Hepimizin ortak paydası" dedi. Aycı, kendisi için en büyük ödülün lokal yolcunun yeniden dönmesi ve şirketin bununla birlikte daha fazla kâr elde etmesi olduğunu belirtti. Küresel, bölgesel ve yerel ölçekte yaşanan gelişmelerin lokal yolcu pazarında olumsuz bir etki oluşturduğuna ve bu durumun bilançoya yansıdığına dikkat çeken Aycı, "Bu yüzde 30'luk düşüşü transit yolcu ile kapattık. Transit yolcu ile ilgili yüzde 22 artış yaptık. Uçaklarımızı boş bırakmadık. Her şeye rağmen doluluk oranlarımız yüzde 74'lerde. Çok hızlı geri gelebilecek bir yerde duruyoruz" dedi.

HERKES İŞİNE DÖRT ELLE SARILDI
 Atatürk Havalimanı'ndaki terör saldırısına da değinen Aycı, havalimanının saldırının ardından 5 saat gibi kısa bir sürede uçuş trafiğine açıldığını belirterek, "Özverili birkaç gün yaşandı. Normale döndürüldü. Bütün ofislerimizi ayağa kaldırdık. Şimdi tedbirlerimizi, süreçlerimizi gözden geçirme zamanı" dedi. Aycı, şunları kaydetti: "Pek çok ülkenin altından kalkamadığı, altından da kalkamayacağı ve kaldıramayacağı şeyleri Türkiye başarıyor. Sanırım bu, dostu da düşmanı da çok şaşırtıyor. Kardeşlerimiz, arkadaşlarımız işe gelmeye, işine dört elle sarılmaya devam ediyor. Brüksel, 12 gün havalimanını açamadı. Türkiye müzakereler konusunda ülke olarak çok önemli adımlar atıyor. Bu saldırının zamanlaması çok manidar."

ABD'DE BİLİNİRLİK ARTACAK
 Aycı, Atatürk Havalimanı'nın Londra Heathrow dışında Avrupa'daki bütün havalimanlarının önüne geçtiğini kaydetti. 2016'nın üçüncü ve son çeyreğinde daha iyi olacaklarını belirten Aycı, ABD'de günlük 6 bin 500 yolcu taşıdıklarını, hedeflerinin bunu 10 bine çıkarmak olduğunu anımsattı. Aycı, "ABD'de bilinirliliğimizi daha çok artırmak istiyoruz. Örneğin Super Bowl'da yer alarak ABD'nin üçte birine en az bir kere ulaştık" dedi.

KUPA TARİHİNİN İLK HAVACILIK SPONSORU
 Atatürk Havalimanı'nda gazetecilerle de bir araya gelen Aycı, 'Euro 2016'daki THY reklamları için ayırdığınız bütçenin kaç katını çıkardınız' sorusunu, "Çok katını çıkardık. Çok ince hesaplar yapıyoruz. UEFA'da 55 yıllık kupa tarihinin ilk havacılık sponsoru biz olduk" şeklinde yanıtladı. Aycı, Güney Kıbrıs Rum Kesimi'nin EURO 2016'daki THY'nin reklamlarına yer vermediği iddiasının sorulması üzerine de şunları kaydetti: "Önce raporlara bakacağız. Turnuva bitiminde ilgili ajanslarımızdan bunları alacağız."

ÇALIŞMALARI YERİNDE İNCELEDİ
Aycı, Atatürk Havalimanı Dış Hatlar Terminali'nde terör saldırısının ardından yapılan çalışmaları yerinde inceledi. Terminaldeki yerli ve yabancı yolcularla sohbet eden Aycı, onlarla hatıra fotoğrafı çektirdi. Kontuarları da ziyaret eden Aycı, terör saldırısında 9 çalışanının hayatını kaybettiği yer hizmetleri şirketi Turkish Ground Services'in personeliyle görüştü. THY bilet satış ofisine giden Aycı, burada bir yolcunun bilet değişim işlemlerini yerinde izledi.