Akol, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Türkiye'nin jeopolitik ve coğrafi konumunun çok önemli olduğunu, bu değeri sivil havacılık anlamında görmeye başladıklarını ifade etti.Türk Hava Yolları'nın çok önemli başarılara imza attığını ve sektörün bayrak taşıyıcısı olduğunu aktaran Akol, Türkiye'nin ve bölgenin ilk bölgesel hava yolu şirketi olan BoraJet'in de üzerine düşeni yaptığını dile getirdi.Akol, Türkiye'de insan taşımacılığının yüzde 7'sinin hava yoluyla yapıldığını belirterek, "Avrupa'da bu rakam yüzde 9, Amerika'da yüzde 12 seviyesinde. Sivil havacılıkta hedef yüzde 7'yi yüzde 9 seviyesine çıkarmak. Bu, bugünkü rakamlarla yılda 24 milyon yolcunun daha sisteme girmesi anlamına geliyor. O yüzden büyüme devam edecek. Gelişimin hızlı bir şekilde devam edeceğini düşünüyorum." dedi.


Türkiye'nin büyüdüğünü, gayri safi milli hasılanın (GSMH) arttığını vurgulayan Akol, şöyle devam etti:

"Türk sivil havacılığı siyasi iradenin desteğiyle son 10-15 yılda çok önemli büyümeler kat etti. Yılda yüzde 13 ile 15 arasında büyüme gerçekleşiyor. 1 veya 2 yıl olsa tesadüf diyebilirsiniz, ama bu büyüme senelerdir devam ediyor. Dolayısıyla kaçınılmaz bir gelişim var. Üçüncü havalimanının sisteme girmesiyle 50 milyar dolar civarında olan sivil havacılık sektörünün toplam büyüklüğü, 6-7 yıl içinde 500 milyar doları bulacak."


"Yeni havalimanını da dört gözle bekliyoruz"

Sivil havacılık alt yapısının gelişiminin devam ettiğine dikkati çeken Akol, 10 yıl içinde açılan yeni havalimanlarının yeni fırsatları da beraberinde getirdiğini söyledi.Eskiden Anadolu'dan İstanbul'a, İstanbul'dan da Anadolu'ya uçuşlar yapıldığını anlatan Akol, bugün ise Türkiye genelinde 10-12 metropolün, kendi aralarında ekonomik ve kültürel alışverişler yaptığını ifade etti.Firmalarının Adana-Beyrut hattını örnek veren Akol, şunları kaydetti:
"Bölgesel ve uluslararası uçuş. Buraya daha önce Cumhuriyet tarihinde hiç uçulmamış. Hatta 'Adana-Beyrut arasında uçuş mu olur?' denildi. Haftada 3 frekans başladık. Bugün 7-14 frekans uçuyoruz. Aynı şekilde Adana-Erbil hattı da öyle. Bu bölgelerden gelip uluslararası uçuşlara taşıdığımız yolcular da var. Durdurulamaz ve önlenemez bir büyüme devam ediyor. Çok kısa zamanda mevcut yapımızı 3-4'e katlayacağımızı tahmin ediyorum. Dünyanın en büyük havalimanı olacak yeni havalimanını da dört gözle bekliyoruz."BoraJet'in üç senede 41 kat büyüdüğünü bildiren Akol, önemli ölçekte dünyada referans olmuş bölgesel havayolu olarak görevlerini yapmaya devam edeceklerini söyledi.