Perakendede Ramazan Bayramı tatiliyle başlayan yabancı turist bereketi, markaları ihya etti. Suudi Arabistan, Kuveyt ve İran başta olmak üzere özellikle Ortadoğu ve Körfez bölgesinin yanı sıra uçakla 20 saat mesafedeki Avustralya'dan bile Türkiye'ye alışveriş için kafileler geldi.

2 AY BURADALAR

1 Temmuz'da başlayan İstanbul Shopping Fest'in de etkisiyle yüzde 70'e varan indirimlerden de yararlanan yabancıların 2 ay daha Türkiye'de kalacağı tahmin ediliyor. Roman Giyim'in patronu Turgut Toplusoy, CRM verilerine göre son bir haftada yabancı müşteri sayılarının yüzde 5 arttığını söyledi. Suudi Arabistan ve Kuveytli müşterilerin alışveriş oranını geçen yıla göre yüzde 8 artırdığını belirten Toplusoy, "Bayram çok bereketli geçti. Bu hareketin devam edeceğini düşünüyoruz. Turiste yaptığımız satış çok önemli" dedi. İstinye Park Genel Müdürü Uğur Berk de, son 1 haftada günlük giriş sayılarının 42 bine çıktığını, geçen yıla oranla ziyaretçi sayılarının yüzde 10 arttığını söyledi. Suudi Arabistan, Kuveyt ve İran'ın ilk 3'te yer aldığını belirten Berk, "Turistlerin iki ay daha Türkiye'de kalacağını tahmin ediyoruz" diye konuştu.

NİJERYA'DAN GELEN VAR

 Yabancı ziyaretçilerin yoğun ilgi gösterdiği noktalardan biri olan Mall of İstanbul'da da hareket sürüyor. Torunlar GYO Genel Müdür Yardımcısı İlham İnan Dündar, AVM'nin 9 günlük tatilde 600 bin ziyaretçi ağırladığını açıkladı. Bu sürede yabancı ziyaretçi sayısının 30 bin 11 olduğuna dikkat çeken Dündar, şunları anlattı: "Ağırlıklı olarak Suudi Arabistan, Katar, Irak, Lübnan gibi Körfez ve Ortadoğu ülkelerinin yanı sıra farklı ülkelerden de çok sayıda yabancı ziyaretçilerimiz oldu. Bayramın ikinci gününden itibaren Nijerya, Endonozya, İran, Moldavya, Almanya, Ukrayna, Romanya, Litvanya, Bulgaristan, Bosna, Pakistan, Azerbeycan, Özbekistan, Moğolistan uyruklu turist kafileler bizi ziyaret etti. Avrupa'nın farklı ülkelerinden gelen misafirlerimizin yanı sıra Avustralya'lı bir turist kafilesini bile ağırladık."

Kaynak: Sabah / Özge Yavuz