'Türkiye’ye karşı algı operasyonu yapılıyor'

Düzenleyen:
'Türkiye’ye karşı algı operasyonu yapılıyor'

Ekonomi Haberleri

Turist sayısında Gezi olaylarından beri düşüş yaşandığını belirten The Ritz-Carlton İstanbul Genel Müdürü Can Göktaş, “Batı basınında haksız bir şekilde Türkiye aleyhine negatif bir propaganda yapılıyor” dedi.

Fatih SELEK

The Ritz-Carlton İstanbul Genel Müdürü Can Göktaş, turist sayısındaki sert düşüşün terör olayları değil, Türkiye aleyhine yurt dışında yürütülen kara propagandanın ürünü olduğunu söyledi. The Ritz-Carlton’da bir grup gazeteciyle sohbetinde sektörle ilgili değerlendirmelerde bulunan Göktaş, “2013’teki Gezi olaylarından beri düşüş devam ediyor. En büyük sorun algı. Politik sebeplerden dolayı, haksız bir şekilde Türkiye aleyhine negatif bir propaganda yapılıyor. Özellikle de Almanya’da. Bu yüzden Alman turist sayısı yüzde 80 azaldı. Batı basını olanları değil, kendilerinin görmek istediğini yazıyor. Paris ve Brüksel’de de terör saldırıları yaşandı. Fransa’nın turizmdeki kaybı yüzde 6, bizde ise yüzde 48. Fransa’da da OHAL var. Caddeler silahlı polislerle dolu. Bizde neredeyse göremiyorsunuz. Yani düşüş terörden değil, propagandadan. Biraz sessizliğe ihtiyacımız var. Birkaç ay uluslararası medyada çıkmasak turizm Türkiye’ye döner” dedi.

TURİZMCİ HİNT SEFERİNE ÇIKTI

Türkiye’nin uzun süredir tek kanaldan tanıtıldığını, bu yüzden cevherini gösteremediğini anlatan Can Göktaş şunları ifade etti: “Bizde turizm denilince Antalya geliyor. Oysa İstanbul’un, Antalya’nın, Kapadokya’nın, Mardin’in misafiri farklı. Bu yüzden her şehrin tanıtımı ayrı yapılmalı. Her kentte bir komisyon kurulsun. Bunun bütçesi olsun. Yönetimde STK’lar, Ticaret Odaları bulunsun. Antalya turizmi konvansiyonel. Fiyatla oynar, kurtarırsınız. İstanbul öyle değil. Bu sene kongre iptali çok oldu. Antalya’da bir turist 500 avro getiriyorsa, İstanbul’daki 5 bin avro bırakıyor. Arada o kadar çok fark var ki..."

İlk sekiz ayda İstanbul’daki otellerin doluluk oranının yüzde 30 civarında seyrettiğini belirten Göktaş, şöyle devam etti: “Biz otel olarak bu seneyi yüzde 47 ile tamamlamayı planlıyoruz. İstanbul için 2017 daha kötü olacak. Oda başına gelir, yarı yarıya düştü. İstanbul’da kayıp yüzde 48. Biz geçen sene 400 personelle çalışıyorduk, bu sene 270. Devlet esnek çalışma saatleri getirmeli. Böyle devam ederse, işletmeler dayanamaz. Kötü gidişatı durdurmak için Hindistan Turizm Konseyi kurduk. Acenteler, oteller... Bütün herkes bir oldu. İstanbul’da en önemli markaları bir araya geldi. Ben eş başkanıyım. İlk Hindistan çıkarmasını yaptık. Heyetimiz, geçtiğimiz hafta yola çıktı. 8 şehri ziyaret edeceğiz. Bin 500 acente ile görüşeceğiz. Burada çok ciddi bir potansiyel var. Bunun dışında Afrika ve Asya pazarına yönelmeliyiz.”

TURİZM SEKTÖRÜ TARİHİNİN EN BOŞ YAZINI GERİDE BIRAKTI

Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB) verileri, ağustosta otel doluluklarının yüzde 27,4 düşüşle yüzde 53,4 olarak gerçekleştiğini gösterdi. Doluluk, geçen yılın aynı ayında yüzde 73,5 olarak gerçekleşmişti. Oranların bu kadar gerilemesiyle Türkiye, Avrupa ülkeleri arasında ağustos ayını en boş geçiren ülke oldu. Üstelik ülkemiz, konaklama sektörü tarihinin ‘en boş yazını’ da geride bırakmış oldu. Terör olaylarının tek başına düşüşü açıklamadığını ortaya çıkaran raporda, “Avrupa’nın 2 büyük kenti de terör olaylarına sahne oldu. Bu yüzden Brüksel’de yüzde 22, Paris’te yüzde 13 gerileme yaşanırken, asıl dramatik düşüşü İstanbul yaşadı. Gelirler İstanbul’da yüzde 45 düşerken Brüksel’de yüzde 21, Paris’te yüzde 16 gerileme görüldü. İstanbul’da kısa süreli ortalamanın üzerinde doluluk yaşayan oteller olsa da düşen fiyatlar sebebiyle maliyetlerin dahi karşılanamadığı belirtiliyor” denildi. 
 
TUROB verilerine göre, İstanbul’da günlük satılan oda bedeli 87,2 avro ile ağustos 2015’e göre yüzde 32,5 düşüş gösterdi. Geçen yılın aynı ayında oda fiyatı 129,1 avro seviyesindeydi. Toplam oda gelirlerinde ise yüzde 51,2 düşüş yaşandı ve oda başına gelir 86,5 avro olarak ölçüldü. Turizmin başkenti sayılan Antalya’daki otelleri yerli turist ve 2 bayramda 9’ar günlük tatil yukarı taşısa da düşüş dikkat çekti. Ağustos ayında otel dolulukları bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 23,2 düşüşle yüzde 64,6 olarak gerçekleşti. 
 
10 MİLYON DOLAR YATIRIM YAPILACAK
 
Avrupa’da 11, dünya genelinde 93 The Ritz-Carlton oteli bulunuyor. Bunlardan birisi de İstanbul’da... Türkiye’de 15. yılını kutlayan otelin çalışanlarının yüzde 30’u ilk yola çıktıkları kişilerden oluşuyor. Genel Müdür Can Göktaş, iddialı konuşuyor: “Son altı senedir, Avrupa’da memnuniyet oranı en yüksek otel biziz. 15 yılda, 12 bin kişiyi eğittik. Bizim mutfağımızda yetişen 300 kişi dünya genelinde önemli otellerde çalışıyor. Otelimizde misafirlerimize hissettirmeden tadilat çalışması yapıyoruz. Odaları Selçuklu figürleriyle donatıyoruz. Bunun için 10 milyon dolar bütçe ayırdık.”
 
 

 

 

Düzenleyen:  - Ekonomi
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...