Torosların gündemi inovasyon!

Düzenleyen:
Torosların gündemi inovasyon!

Ekonomi Haberleri

Bu yıl ‘Sınırsız İnovasyon, Sınırsız Potansiyel’ başlığıyla gerçekleştirilen İnovasyon Haftası’nda, tanınmış girişimciler panel ve konferanslarda deneyimlerini paylaştı

Türkiye İnovasyon Haftası etkinlikleri Adana’da başladı. Ekonomi Bakanlığının koordinatörlüğünde Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) ve Akdeniz İhracatçı Birliklerinin (AKİB) ev sahipliğinde düzenlenen etkinliğe gençler yoğun ilgi gösterdi. Çukurova bölgesinin katma değerinin artırılmasının amaçlandığı Türkiye İnovasyon Haftası Adana Buluşması, iş dünyasının önde gelen isimlerini, dünyaca ünlü tasarımcıları ve birbirinden farklı başlıklarda konusunda uzman konuşmacıları, çevre illerden gelen gençlerle buluşturdu.

KÜÇÜK DOKUNUŞLAR YETERLİ
Akdeniz İhracatçı Birlikleri (AKİB) Başkanı Zeki Kıvanç, geçtiğimiz yıl 10 bin kişinin ziyaret ettiği etkinliğe bu yıl 14 bin kişi beklediklerini söyledi ve “Değişim ve gelişim bu toprakların doğasında var. Adana sanayisinin de değişmeye, kendini yeniden tanımlamaya ihtiyacı var” dedi. Bölgenin sahip olduğu potansiyelin bulundukları noktanın çok üzerinde olduğuna değinen Kıvanç, “İnovasyon sadece yeni bir ürün oluşturmayı değil, mevcut ürünü daha cazip hâle getirmeyi de kapsar. Bunu başarmak için her zaman büyük değişimler gerekmeyebilir, küçük dokunuşlarla da başarabilirsiniz” ifadelerini kullandı.
Türkiye’nin ihracatta sıçrama yapamamasında inovasyon eksikliğinin de önemine dikkat çeken Türkiye İnovasyon Haftası Adana Komitesi Başkanı Bülent Aymen de, “Aynı şeyleri yaparak farklı sonuçlar bekleyemeyiz. Tasarımdan üretime kadar her alanda inovasyon kültürünü yerleştirmemiz lazım” diye konuştu. Klasik yöntemlerin artık para kazandırmadığını söyleyen Aymen, “Farklı sonuçlar için değişim gerekiyor. Rekabet için kemer sıkma, fiyat düşürme sürdürülebilir değil” dedi.

Sanayi 4.0’ı yakalayalım

Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, Türkiye ekonomisinin büyümek için endüstri 4.0’ı yakalaması gerektiğini söyledi. Endüstride ya da sanayide robotların kullanılmasının önemine işaret eden Özdemir, “Endüstri 4.0’ı uygulayan ve dışarıya satan bir ülke olursak önemli kazançlar elde ederiz” dedi.

Gençlere burs ve iş

Esas Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili Emine Sabancı Kamışlı, genç işsizlik konusunda araştırmalar yaptıklarını belirterek, “Sadece burs vermek yetmiyor. Masraflarını biz karşıladık Anadolu’da orta düzey üniversitelerden mezun gençleri STK’larda işe yerleştirdik. Bunun için 20 milyon TL ayırdık” diye konuştu.

17 $’a simit satıyoruz

Simit Sarayı Onursal Kurucu Başkanı Haluk Okutur, günümüzde marka olmayana ekmek olmadığını belirterek, “Biz de simidi marka yaptık. Türkiye’nin kilogramda ihracat ortalama fiyatı 1,5 dolar iken biz simidi 17 dolara satıyoruz. 22 ülkede 100’den fazla mağazamız var. Her hafta 5-6 mağaza açarak büyüyoruz” dedi.

Farklılık gerekiyor

Mediasa Medya Grubu CEO’su Demet Sabancı Çetindoğan, inovasyonda diğerlerinden farklı kılacak bir düşünceyi iş planı içinde uygulamak gerektiğini belirtti. Çetindoğan, “Sıradan bir otel yatırımı yerine Pera Palas ile müze otelciliği yaptık. Bu sayede konuklarımıza müzede bir gece geçirme imkânı sunuyoruz” dedi.

Fikret Çengel

Düzenleyen:  - Ekonomi
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...