Yılda 25 milyar liralık ürünümüz çöp oluyor

Düzenleyen:
Yılda 25 milyar liralık  ürünümüz çöp oluyor

Ekonomi Haberleri

Metro Market Genel Müdürü Özerkan “Doğrudan üreticiden alıp, nem önleyici ambalajlarla taşıyoruz. İsrafı en az boyuta indiriyoruz” dedi

Türkiye’de üretilen 49 milyon ton meyve ve sebzenin yüzde 25 ile 40’ı, ya üretim ve dağıtım zinciri aşamasında kayba uğruyor ya da satış ve tüketim aşamasında atık haline dönüşüyor. TÜBİTAK verilerine göre, en iyimser tahminle kayba uğrayan ürün miktarı 11,6 milyon ton. Bu da yıllık yaş sebze-meyve ihracatımızın 4 katına karşılık geliyor. Parasal açıdan bakılınca, Türkiye’de sebze meyve ticareti 100 milyar TL civarında. Bu miktarın minimum 25 milyarlık bölümü, atık ve kayıp oluyor.
Metro Toptancı Market Türkiye Genel Müdürü Kubilay Özerkan, konuyla ilgili düzenlediği toplantıda “TÜBİTAK ile marul, domates ve şeftali ürünlerini baz alan, 8 ay süren bir araştırma yaptık. İyi şart ve kötü şart kıyaslandığında, marulda yaşanan kayıp en az yüzde 20!.. Satılabilir durumdaki marul ise, neredeyse sıfıra düşüyor. Yaşanan kayıpların en çok olduğu aşamalar, paketleme ve nakliye.           Ambalaj, kayıpları azaltmada önemli kriter. Biz marulda nem önleyici               ambalaj kullanarak raf ömrünü 3 kat artırdık. Araştırma sonucunda, iyi tedarik zinciri uygulamaları ile önemli miktarda ürünün kaybedilmesinin önüne geçilebileceğini gördük. Giderek artan sayıda ürünü doğrudan üretici birliklerinden tedarik ederek satışa sunuyoruz. Ve doğrudan üreticinin kazanmasını sağlıyoruz. Bu çalışma modeliyle millî israfın da önüne geçilebileceğini gösterdik” diye konuştu.

 

Düzenleyen:  - Ekonomi
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...