Geçtiğimiz hafta talep toplama yöntemiyle halka açılan Mavi Giyim’in payları Borsa İstanbul’da işlem görmeye başladı. Yurt dışında birçok ülkede tanınan bir marka olan, talep toplama döneminde ünlü yatırımcı Mobius ve birçok yabancının  talep gösterdiği Mavi’nin payları, büyük ölçekli şirketlerin yer aldığı BİST 30 endeksine dâhil olacak. Mavi’nin işlem görmeye başlaması dolayısıyla Borsa İstanbul’da düzenlenen ve marka yüzü Kıvanç Tatlıtuğ’un da katıldığı gong töreninde konuşan Mavi CEO’su Cüneyt Yavuz, Türkiye’de olduğu kadar finans çevrelerinde de büyük ilgiyle karşılaştıklarını söyledi. Yavuz, “Mavi’nin kalitesini, müşteriyle kurduğumuz duygusal bağı, değerlerimizi, ilkelerimizi, finansal gücümüzü ve büyümemizi körükleyen öz sermayemizi yatırımcılara anlattık. Çok mutluyuz ki hedeflediğimiz en doğru, en kaliteli yatırımcı kitlesine ulaştık. Yurt dışından 3,1 kat fazla talep aldık” dedi. 
7,5 MİLYON ADET JEAN SATTI
 Türkiye’nin genç nüfusuna güvendiklerini, ülkenin tekstil ekosisteminin bugüne kadar kendilerini hiç yanıltmadığını vurgulayan Yavuz, “Mavi 2016’da dünyada 7,5 milyon adet jean sattı. Her yıl 1 milyon yeni müşteriyi Mavi’yle buluşturuyoruz. Artık daha büyük projeleri daha hızlı hayata geçirebileceğiz. Mavi’yi gerçek anlamda küresel marka haline getireceğiz” dedi. Yavuz, şu anda şirkette 3 bin 340’ın üzerinde kişinin çalıştığını, ABD, Kanada, Almanya, Hollanda ve Rusya’da kendilerine ait şirketleri bulunduğunu, toplam cirolarının yüzde 20’sini Avrupa, batı ülkeleri, ABD ve Kanada’dan geldiğini dile getirdi. Yurt dışında her sene 25-26 mağaza açtıklarını, geçen yılı 330 mağaza ile tamamladıklarını söyleyen Yavuz, yakın dönemde Asya pazarına açılma planlarının ise olmadığını ifade etti.

35 ÜLKEDE FAALİYETTE

İstanbul’da 1991 yılında kurulan Mavi, 1996 yılında dışa açıldı. ABD, Kanada, Almanya, Rusya başta olmak üzere 35 ülkede 392 tek markalı mağazanın yanı sıra 5 bin 500 satış noktasında tüketiciyle buluşuyor. Marka, Nordstrom ve Peekg gibi ünlü mağaza zincirleri ile Amazon, Zappos ve Zalando gibi online kanallarda satışa sunuluyor. Şirketin cirosu 2016 yılında 1,3 milyar lira olarak gerçekleşti.