İzmitli Hyundai üç yeni modelle atağa kalkacak

Düzenleyen:
İzmitli Hyundai üç yeni modelle atağa kalkacak

Ekonomi Haberleri

Kibar: Kapasite artışı ve yeni model çalışmalarımız sürüyor. 2020'den sonrası için yeni i10, SUV ve Sedan modelleri gündemimizde…

Hyundai Assan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar, Frankfurt Otomobil Fuarı'nda gazetecilere yaptığı değerlendirmede yerli otomobil üretimi,  kararları ve Türkiye’de üretilmesi planlanan modellerle ilgili bilgiler verdi. Hyundai Assan tesislerinin full kapasite çalıştığını belirten Kibar, 245 bin adetlik üretimi, 300 binlere çıkaracaklarını söyledi ve bu konuda istişarelerin devam ettiğini, bazı kararların alınmasında hükûmetin destek ve katkısına ihtiyaç duyabileceklerini dile getirdi. Otomotiv yatırımında en küçük hamlenin 100 milyon avrodan başladığını vurgulayan Kibar şöyle devam etti: Türkiye'de üretim yapan her marka için yenileme yatırımları artık bir rutin. 5-6 senede her model yeni jenerasyona geçiyor. Bizde bir taraftan kapasite artışı, bir taraftan da yeni modellerle ilgili çalışmalar yapıyoruz. 2020'den sonrası için katma değer oluşturacak 3 model üzerinde çalışıyoruz. i10 ve i20'nin yeni nesli, i20'den türev SUV ve bir de Sedanı değerlendiriyoruz, bunlarla ilgili çalışmalarda Kore'nin kararları da çok önemli.

Hyundai Kona resmîleşmedi 
Kibar, Türkiye’de üretileceği dedikoduları çıkan Kona modeli ile ilgili ise şunları söyledi: Bizim te-sislerimiz aynı anda 4 farklı model üretebilir durumda. Mesela i10 2020'de yenilenecek sonra muhtemelen 5 kapılı hatchback üretimi başlayabilir. SUV modelinde ekonomik, rekabetçiliği ve pazarda etkinliği olan modellere yönelik çalışmalarımız sürüyor. Evet, yatırım ve kapasite artışı var ama bu ‘KONA’ üretimi için diyemeyiz. Henüz kesinleşen bir durum yok, benzer ürün demek şimdilik daha doğru olacaktır. 

Yerli otoda talep gelirse seve seve yardımcı oluruz 
Ali Kibar yerli otomobille ilgili sorulara söyle cevap verdi: Bizlerle de istişareler yapıldı, süreç bakanlık ve Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu nezdinde yürütülüyor. Talep gelmesi durumunda biz memnuniyetle destek oluruz. Elektrikli otomobil üretiminde altyapı ve mevzuat düzenlemeleri önemli ama öte yandan içten yanma motor teknolojisi daha nihai noktaya gelmedi. Hâlâ en güvenilir, en rahat ve en ekonomik çözüm yolu içten yanmalı motorlar.

Kibar, elektrikli araç üretiminin yan sanayide oluşturacağı muhtemel işsizlik sorusu üzerine de şunları söyledi: Bununla ilgili önerim, her robot kaç çalışanı işinden ediyorsa yıllık olarak o robotun yaptığı işten vergi alınması, devletin bu vergiyi tahsil edip işsiz kalanlara destek olması lazım.

 

Düzenleyen:  - Ekonomi
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...