Ünsal Ergel ANKARA

Türkiye’nin ilk bölgesel jet uçağını üretmek amacıyla yapılan çalışmalara üretim yeri ve yerlilik oranı sebebiyle son verildi. Savunma Sanayii Müsteşarlığı’ndan edinilen bilgiye göre; tüm lisans hakları satın alınmış Alman Dornier 328’in modernize edilmiş şekli olacak TRJET’in yerine daha millî projelere ağırlık verilecek. Üretilecek olan uçağın küçük şehirler arasında doğrudan ve sık sefer gerçekleştirme imkânı sunarak pazarda önemli bir boşluğu doldurması bekleniyordu. 
NEDENİ MALİYET
Ancak, Bölgesel Uçak Projesi’nin takviminde yapılan değerlendirmeler neticesinde TRJ328’in yerlilik oranı ve maliyeti nedeniyle çok da akılcı olmadığı kararlaştırıldı. 2019 yılında ilk uçuşunu yapması planlanan TRJET’in projesini iptal eden müsteşarlığın bu yöndeki çalışmaları başka modeller ve farklı yatırımlar üzerinden devam ettireceği öğrenildi. Aylarca bir çözüm bulunamayan projede görevli personelin de işine son verildi.
Davutoğlu döneminde imzalar atılmıştı
Dornier 328’in fikri mülkiyet hakları ile varlıkları; ABD’de Eren ve Fatih Özmen çiftinin sahibi olduğu, özel sermayeli bir uzay ve havacılık sistemleri şirketi olan SNC firmasına ait. Bölgesel Uçak Projesi kapsamında ülkenin ilk jetini üretmek amacıyla dönemin Başbakanı Ahmet Davutoğlu’nun da katıldığı bir törende Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı ve Özmen çiftinin şirketi arasında Haziran 2015 tarihinde mutabakat zaptı imzalanmıştı. Proje kapsamında, ülkenin ilk yerli tasarım yolcu uçağı üretimine giden yolda ilk adım olarak Dornier 328’in (D328) modernize edilmiş bir versiyonu olan TRJ328 kullanılacaktı. Her iki uçağın TRJET’in Ankara’daki yeni ticari tesisinde üretilerek, sertifikalandırılması hedefleniyordu.