Ö. FARUK BİNGÖL

Türkiye’de 8 bin şubesiyle en büyük ucuzluk marketi zinciri hâline gelen A101 10. yılını doldurdu. Önceki akşam İstanbul Lütfi Kırdar’da düzenlenen kutlamaya; markanın tedarikçileri, çalışanları, temsilciler ve iş dünyasından çok sayıda davetli katıldı. A101’in 10 yıllık başarı hikâyesinin anlatıldığı etkinlikte konuşan CEO Erhan Bostan, son aylara damga vuran market fiyatlarıyla ilgili önemli açıklamalarda bulundu. Bostan “Ağustos ayında fiyatlarda artışlar olunca, tüketiciler bize yüklendi ve ‘neden fiyatları artırdınız’ dedi. Ekip arkadaşlarım buna üzüldüler. Yaşananlara rağmen ‘Biz en ucuzuz’ dedik. Ama tüketiciye vaadimiz ucuzluk, dolayısıyla onların tepkilerini de normal karşılıyoruz. Fiyat artışlarının iki sebebi var. Birincisi dünyada petrol başta olmak üzere ham madde fiyatları arttı, ikincisi kurdaki artış... Bunlar tedarikçilerimize bir maliyet artışı yaşattı. A101’in dolarla, avroyla hiç işi yoktur. 8 bin mağazamızın bir tanesi dışında, hepsinin kirası TL ile... Tüm satın almalarımız Türk lirası üzerindendir. Tedarikçilerimiz son bir kaç aydır zorlanıyor. Üretici fiyat enflasyonu yüzde 46 çıktı, tüketici fiyat enflasyonu 24,5’e geldi. Yani üreticiler, maliyetlerindeki artışı tam olarak tüketicilere yansıtamadı. Bunun bir sebebi de biziz. Biz burada tüketici adına fiyatları savunabildiğimiz kadar savunuyoruz. A101 kurulduğu günden bu yana, TÜİK’ten daha düşük enflasyona sahiptir. Bunu takip ediyoruz” dedi. Sineğin yağının yağını bile hesap ettiklerini vurgulayan Bostan, şöyle devam etti: Bizim mağazalarımızda akşamüstü lambaların biri yanar biri yanmaz, oradan ettiğimiz tasarrufu tüketiciye yansıtırız. Günlük 1 TL’lik tasarruf bile, 8.000 mağazaya vurulunca ciddi bir rakam. Çok ince hesaplarla çalışıyoruz, çünkü kâr marjımız da çok düşük...

'2018’de yüzde 41 büyüyeceğiz'
A101 CEO’su Bostan “Geçen yılı 14,1 milyar TL ciroyla kapadık, bu yıl 20 milyar TL’yi aşacağız. Bu da yüzde 41’lik büyüme demek. Sene sonu itibarıyla 1,1 milyar fiş kesmiş olacağız. Her fişte ortalama 5 ürün olduğunu düşünürsek, 5,5 milyar adetten çok ürün satmış olacağız” dedi. 45 bin çalışan, 43 büyük depo, 1.300 kamyonla faaliyet gösteren şirket, 2019’da 500 yeni mağaza açacak.