Hızla büyüyen global e-Ticaret hacmi, 3 trilyon dolara yükseldi. Türkiye’de ise yüzde 42 büyümeyle 60 milyar liraya ulaştı. Yapılan son araştırma, e-Ticaret’teki büyümenin ve tüketici alışkanlıklarının detaylarına da ışık tuttu. Buna göre ücretsiz kargo hizmeti sunan mağazaların oranı yüzde 11 artarak yüzde 49’a ulaştı. Tüketicinin kargo ücretini karşılayan firmalar, rekabette öne çıkarken satın almayı da teşvik ediyor. Araştırmalara göre ücretsiz kargo seçeneği, tüketicinin satın alma kararını yüzde 94 oranında olumlu etkiliyor. Tüketicilerin internet alışverişlerinde satın alma kararını etkileyen unsurları incelediklerini belirten e-Ticaret altyapı sağlayıcısı Ideasoft CEO’su Seyhun Özkara “Yüzde 49’luk oranla tüketicinin en büyük beklentisi ‘para iade’ seçeneği olarak karşımıza çıktı. Beğenilmeyen ürünün değiştirilmek üzere aynı gün geri gönderilmesi ise yüzde 45 oranla ikinci sırada yer alıyor. ‘Ücretsiz kargo’ seçeneği ise yüzde 44 oranla üçüncü sırada yer alıyor.

AYNI GÜN TESLİMSE AVANTAJ
e-Ticaret’in dünya genelinde yaygınlaşması ile birlikte tüketicilerin özellikle ürün teslimatı konusundaki beklentileri de arttı. e-Ticaret sitelerindeki “aynı gün teslimat” ve “ücretsiz kargo” seçenekleri, rekabet konusunda avantaj sağladığı için önem taşıyor. Aynı gün teslimat beklentisinin giderek standart bir uygulamaya dönüşmeye başladığı günümüzde, şirketler de teslimat konusunda farklı çözümler üretiyor. Gelişmiş birçok pazarda yer alan Amazon gibi şirketler, büyük şehirlerin yakınına kurdukları dagıtım agları ve drone ile müsterilerine aynı gün teslimat olanagı sunmak için çalışmalar yürütüyor. Müsterilerin, ürünlerini talep ettikleri belli noktalardan teslim almalarını saglayan yöntemlerin ise Avrupa’da yaygın olarak kullanılmaya başlaması öngörülüyor.

ALIŞVERİŞLERİN YARISI ÜCRETSİZ KARGOYLA
Ideasoft’un 2018 KOBİ e-Ticaret Raporu verilerine göre, 2017 yılında internetten yapılan alışverişlerin yüzde 38’inde ücretsiz kargo imkânı sunuldu ve bu oran 2018 yılında yüzde 49’a yükseldi. e-Ticaret siteleri kargo ücretini karşılayarak rekabette öne çıkmayı amaçlarken, tüketicileri de satın alma davranışı için motive etmeye çalışıyor. Kargo ve teslimat süreçleri bu kadar önemli olunca e-Ticaret’e adım atan şirketlerin bu süreci yönetme şekli de önem taşıyor. Seyhun Özkara “Başta KOBİ’ler olmak üzere e-ticaret altyapımızı kullanan yaklaşık 7.000 sanal mağazanın; siparişlerini hızlı bir şekilde kargo şirketine iletmesine ve müşterilerine süreçle ilgili bilgi vermesine yardımcı oluyoruz” diyor.