Dünyanın en değerli markası Amazon

Dünyanın en değerli markası Amazon

EKONOMİ Haberleri

Bu yıl 15’incisi hazırlanan 2020 Brandz Top 100 Global Markalar Listesi’nde zirve yine Amazon’un oldu.

Buna göre, ABD merkezli e-Ticaret ve bulut bilişim şirketi Amazon, yıllık bazda yüzde 32’lik artışla 416 milyar dolar marka değerine ulaşarak, dünyanın en değerli markası olmayı sürdürdü. Listenin ikinci sırasında yer alan Apple'ın değeri ise yüzde 14’lük artışla 352 milyar dolar olurken, üçüncü sırasında yüzde 30’luk artışla 327 milyar dolar marka değerine ulaşan ABD’li yazılım devi Microsoft bulunuyor.
Her sektörden şirketi etkileyen koronavirüse rağmen ilk 100’deki şirketlerin toplam marka değerleri geçtiğimiz yıla kıyasla yüzde 5,9 artışla 277 milyar dolar büyüdü. Böylece BrandZ Top 100’deki markaların toplam değerleri 5 trilyon dolara ulaştı. Söz konusu meblağ, dünyanın üçüncü büyük ekonomisi olan Japonya'nın gayrisafi yurt içi hasılasına denk geliyor.

En değerli 10 marka
Amazon:    416 milyar dolar
Apple:    352 milyar dolar
Microsoft:    327 milyar dolar
Google:    324 milyar dolar
Visa:    187 milyar dolar
Alibaba:     153 milyar dolar
Tencent:     151 milyar dolar
Facebook:     147 milyar dolar
McDonald's:     129 milyar dolar
Mastercard:     108 milyar dolar

 

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...