BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Ihlamuru doğru tüketmenin 5 kuralı

Ihlamuru doğru tüketmenin 5 kuralı
2 / 5

Ihlamuru doğru tüketmenin 5 kuralı

Hele de kış aylarının o saymakla bitmeyen faydasıyla şifa deposu, narin bitkisi ıhlamura bugünlerde her zamankinden fazla ihtiyacımız var. Soğuk algınlığı ve gribal enfeksiyonlara karşı fayda sağlayan, vücut direncini artırarak tedaviye yardımcı olan, öksürüğü kesip göğsü yumuşatan, iltihap giderici özelliği bulunan, terleten, idrar söktüren, strese karşı sinirleri yatıştıran hatta bağırsak kurdunu düşüren ve bağırsak sancılarını gideren ıhlamur, üstüne üstlük mis gibi kendine has kokusuyla sağlık sunuyor. Ama pek çoğumuz ıhlamuru doğru demlemeyi bilmiyoruz. Bu nedenle de faydalarından en yüksek şekilde yararlanamıyoruz. Acıbadem Kadıköy Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Neşe Ceylan, ıhlamuru doğru tüketmenin 5 altın kuralını milliyet.com.tr’ye anlattı… 1. Dakikalarca kaynatmayın Ihlamuru demleme süresi çok önemli. Uzun süre kaynatılıp içilen ıhlamurun rengi ve kokusu daha güzel olsa da içindeki yararlı maddeleri her yeni kaynatma sırasında azalarak yok oluyor ve toksik etki oluşturuyor