Konuyla ilgili TRT'den yapılan yazılı açıklamaya göre, 19.09.2015 tarihli Zaman Gazetesi'nde yer alan “TRT elektrik parası ile yandaşı ihya ediyor” başlıklı haber tamamen yönlendirme amaçlı olup hiçbir somut delile dayanmayan itham ve iftiralarla kaleme alındığı belirtildi.


Yapılan açıklama şöyle;


“Hukukun en temel kurallarından biri “Müddeinin yani iddiada bulunanın, iddiasını ispat etmekle mükellef” olmasıdır. Oysa haber baştan sona incelediğinde iddialara yönelik bir tane dahi somut durum ve örnek gösterilememiştir. Son günlerin moda terimiyle “yandaş” gibi boş bir ifadeye sarılarak kamuoyu açıkça yanıltılmaya çalışılmıştır. TRT bir kamu yayıncısıdır. Yayınlarında kamu yararını esas alır ve kar amacı gütmez. Bu açıdan TRT'yi özel yayın kuruluşları ile mukayese etmek art niyet ya da bilgisizlikten başka bir şey değildir. Yine aynı haberde kurumumuzun bazı yöneticileri ile ilgili yer alan ifadeler ise kabul edilemez niteliktedir.


Bu itibarla bazı çevrelerin son günlerde gerçek dışı ve tamamen yönlendirme amaçlı haberleri artırması tesadüf değildir. Bunun arkasında TRT'nin son zamanlarda yakaladığı başarıyı ve çıkışı gölgeleme çabaları vardır. Aziz milletimiz bunun farkındadır.Altını çizerek bir kez daha belirtmek isteriz ki TRT Kurumu, öteden beri 3093 sayılı Kanun ile belirlenen gelirlerini tahsil etmekte olup, bütçesinin her kuruşunu kamu yararına harcar ve harcadığı her kuruşun hesabını başta yüce meclisimiz olmak üzere her platformda verir.


TRT'nin yıpratılmasına hiçbir şeklide izin vermeyeceğiz ve bu yönde yapılacak her türlü girişimin hukuk yönünün de takipçisi olacağız.”