“Askerlik Durum Belgesi” hizmetinin içerik ve kapsamının kullanıcılardan gelen talepler üzerine genişletildiği, söz konusu hizmetin, yeni haliyle 22 Ekim 2015 tarihi itibariyle kullanıma açıldığı bildirildi.


Konuyla ilgili Türksat A.Ş.'den yapılan açıklamada, “e-Devlet Kapısı, vatandaşlardan gelen talepleri, önerileri ve şikayetleri değerlendirerek, hizmet geliştirme sürecinde bunlardan beslenen bir yapıda hizmet sunmaya devam ediyor.


Bu kapsamda, Türksat A.Ş. ve Milli Savunma Bakanlığı işbirliği ile hazırlanan “Askerlik Durum Belgesi” hizmetinin içerik ve kapsamı, kullanıcılardan gelen talepler üzerine genişletildi. Söz konusu hizmet, yeni hâliyle 22 Ekim 2015 tarihi itibarıyla kullanıma açıldı. Daha önce yalnızca askerlik görevini tamamlamış olan kişilerin faydalanabildiği bir hizmet olan “Askerlik Durum Belgesi” hizmeti, “askerlik görevini ifâ etmiş”, “askerlik görevinden muaf olmuş” ve “askerlik yükümlülüğü olduğu hâlde çeşitli nedenlerle ertelenmiş” vatandaşların kendilerine ait bilgiyi daha ayrıntılı bir şekilde görüntüleyebileceği ve çıktı alabileceği bir hizmet olarak yeniden tasarlandı” denildi.Açıklamanın devamında şunlar kaydedildi:“e-Devlet Kapısı'nın mobil uygulaması üzerinden de ulaşılan hizmet aracılığıyla ayrıntılı bir Askerlik Durum Belgesine ihtiyaç duyan vatandaşların, askerlik şubesine gitmeleri gerekmeksizin, sıra beklemeden ve 7/24 söz konusu belgeyi alabilmesi sağlandı. Vatandaşların barkod numaralı Askerlik Durum Belgesini ilgili makamlara ibraz etmelerini müteakip, ilgili makamlarca da söz konusu belgenin e-Devlet Kapısı belge doğrulama hizmetiyle kolaylıkla doğrulaması yapılabilecek.”