Pilotların istifası tamamen duygusal

Pilotların istifası tamamen duygusal

GÜNDEM Haberleri

TSK'da 4 bin lira olan pilot maaşı THY'de 20 bin lira... Her yıl zaten 30 pilot TSK'dan istifa ederek sivil hava yolu şirketlerine geçiyordu. Mecburi hizmet süresi 15 yıldan 10 yıla indi, böylece yüzlerce pilota daha istifa yolu açılmış oldu.

nbsp;Türk Hava Kuvvetlerinde bir grup pilotun istifa başvurusunda bulunması, bazı yayın organlarında günlerdir köpürtülüyor. Pilotların Silivri'de yargılanan komutanlarına destek amacıyla istifa ettiği iddia ediliyor. Oysa, istifaların ne Ergenekon, ne de Balyozla hiçbir ilgisi yok. Pilotlar yıllardır olduğu gibi tamamen duygusal (!) sebeplerle ayrılıyor. nbsp;23 Mart 2012 tarihli Türkiye Gazetesi'nde yayınlanan haber, "500 pilot şafak sayıyor" başlığını taşıyordu. "Hava Kuvvetlerinde krize çeyrek var" nbsp;diyerek, yaklaşan tehlikeye dikkat çekmiştik. nbsp;Dediğimiz gibi, Türk Silahlı Kuvvetlerinde muvazzaf subayların, 15 yıl nbsp;olan zorunlu hizmet süresi 10 yıla indirildi. Ve bir anda tam 500 pilot, tazminatsız ayrılma hakkı kazandı. Şimdiye kadar Hava Kuvvetlerinde her yıl 100 civarında pilot zorunlu hizmet süresini dolduruyor, bunlardan ortalama 30'u istifa ediyordu. Dolayısıyla, zorunlu hizmet süresini 5 yıl düşüren yasal değişikliğin ardından 100-150 pilotun istifa etmesi zaten beklenen bir durumdu. İstifaların neden aynı zamana rastladığına gelince ; TSK'da istifa ve emeklilik başvurusu, sadece Ağustos ve Ocak'ta yapılabiliyor. Yeni yasanın uygulama süreci Ağustos'a yetişmediği için, ayrılmak isteyenler mecburen yeni yılı bekledi. Ve Ocak ayı ile birlikte 80-100 civarında pilot, istifa dilekçesini verdi. Gelelim istifaların sebebine ;
Askeri pilotlar ortalama 5 bin lira maaş alıyorlar. İstifa edip sivil havacılığa geçenler ise, ikinci pilot olarak işbaşı yapıp 15-20 bin lira arasında maaşa kavuşuyorlar. Attıkları bir imza ile askerken aldıklarından 4-5 kat daha fazla para kazanmaya başlıyorlar. 1500 saatlik uçuşun ardından kaptan pilot koltuğuna oturduklarında aldıkları maaş ise 30 bin lirayı buluyor. Bu durum yıllardır bu şekilde devam ediyor. Türk Silahlı Kuvvetleri, yetiştirilmesi için büyük para ve emek harcadığı savaş pilotlarını, tecrübelerini genç nesillere aktaramadan kaybediyor. Nitekim, Türkiye'de sivil havacılık şirketlerinde çalışan 9 bin pilotun yarısından çoğunu TSK'dan ayrılan eski savaş pilotları oluşturuyor. nbsp;


gt; gt; gt; TSK'dan iddialara cevap
Genelkurmay Başkanlığı, pilotların istifalarıyla ilgili dün bir açıklama yaptı. TSK'da emir komuta zafiyeti bulunmadığı vurgulanan açıklamada, şunlar kaydedildi: "Kendi isteğiyle Türk Silahlı Kuvvetlerinden ayrılacak personelin işlemleri devam etmektedir. Ayrılan her personelin yerine, aynı ehliyette başka bir personelin görevlendirildiği ve istifa /emekliliğin kişisel bir hak olduğu unutulmamalıdır. Personelimiz kendisine verilen her türlü kutsal vatan görevini başarı ile yerine getirme azim ve gayreti içindedir. Gündem oluşturarak Türk Silahlı Kuvvetlerine zarar verebileceğini düşünenler, büyük bir yanılgı içindedir. Yıkıcı mahiyet taşıyan yayınlar, devletimizin gücüne önemli ölçüde zararlar verebilir."


UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...