Hayal demişlerdi çeyreği bitti bile!

Düzenleyen:
Hayal demişlerdi çeyreği bitti bile!

GÜNDEM Haberleri

Çalışmaları yerinde inceleyen Ulaştırma Bakanı Yıldırım, "Bu havalimanını planladığımızda, 'Bunlar ne hayal peşindeler' dediler. Şimdi baktığımızda yüzde 23'ü bitti" diye konuştu

Türkiye'nin son yıllardaki en büyük projelerinden üçüncü havalimanında çalışmalar aralıksız devam ediyor. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Yıldırım, önce gün İstanbul 3. Havalimanı inşaatını ziyaret etti. İncelemelerde bulunan Bakan Yıldırım'a, Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir brifing verdi. Bakan Yıldırım, 2018'de bitmesi planlanan birinci etabın yaklaşık 100 milyon yolcu kapasitesine sahip olacağını bildirerek, bu kapasiteyle bile şu an dünyanın en büyük havalimanı olacağını vurguladı. Daha sonraki etaplarla 150-200 milyon civarında bir kapasiteye ulaşılacağının altını çizen Yıldırım, şunları kaydetti:
Hayal demişlerdi çeyreği bitti bile!
YERLİ YERSİZ KONUŞTULAR

"Zaman zaman yerli yersiz, ileri geri, laf olsun torba dolsun diye konuşanlar var. Biz bu havalimanını yapmayı planladığımızda, bize açıkçası çok büyük haksızlık yaptılar. 'Bunlar ne hayal peşindeler, 150 milyon yolcu, dünyanın en büyük havalimanı. Biraz küçük atın' gibi lafları çok işittik. Ama görüyorsunuz burada yapılan çalışmaları. 60'tan fazla vinç aynı anda çalışıyor. 3 bin iş makinesi, 14 bin civarında çalışan var. Burası kendi içinde başlı başına bir şehir. Önümüzdeki günlerde çalışan sayısı 35 bini geçecek. Burada 24 saat, 3 vardiya halinde sürekli çalışma var. Çalışmalar planlandığı gibi devam ediyor, bir sıkıntı gözükmüyor. Şu an itibariyle projeye 1.7 milyar avro kaynak harcandı. Bu da projenin tamamına bakıldığında yüzde 23'ü, altyapı toprak işleri olarak bakıldığında ise yüzde 40'ı tamamlandı anlamına geliyor."
Hayal demişlerdi çeyreği bitti bile!
125 MİLYAR TL’LİK POTANSİYEL

Projenin hazineye ve devlete hiçbir yük getirmediğini de hatırlatat Yıldırım, şöyle devam etti: "Proje tamamlandığında 10.25 milyar avro harcama yapılacak. Bu da yaklaşık 35 katrilyon. İşletmeye alındığı andan itibaren de 25 yıl boyunca işletmeci firma, her yıl devlete 1 milyar 50 milyon avro kira ödeyecek. Kabataslak düşünürsek; yatırım 35, 90 da kira, 125 katrilyonluk bir büyüklükten bahsediyoruz tek bir projede."

Büyümede anahtar rol oynayacak
Hava yolu şirketlerinin yöneticileri, 3. havalimanının hem ülke hem de sektör büyümesinin önünde anahtar bir rol oynayacağını kaydetti. Atlasglobal Hava Yolları Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ersoy, Türkiye'de son 10 yılda iç ve dış hatlarda taşınan yolcu sayısının yıllık yüzde 13 artış gösterdiğini hatırlattı. Ersoy, "Üçüncü Havalimanı projesinin devreye girmesi, talebi karşılamanın ötesinde pek çok sektörü doğrudan olumlu etkileyecek. Öncelikle havacılık sektörünün önemi artacak. Türkiye; yolcu, uçak ve hava kargo trafiği açısından uluslararası ticaret ve turizmin ana üslerinden biri haline gelecek. Mevcut (Atatürk) havalimanı kapasitesinde yaşanan yoğunluk nedeniyle planlanan büyüme hedeflerimizi sınırlı olarak gerçekleştirebiliyoruz" dedi. Pegasus'un Ticaretten Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Güliz Öztürk ise şunları söyledi: "Yeni havalimanı ülkemizin dünya pazarındaki konumunu daha da güçlendirmesi için önemli imkanlar sunacak. Sabiha Gökçen Havalimanı'nın ikinci pist ihalesi de bir an evvel tamamlanmalı."

İLK UÇUŞ 2018’DE
3. havalimanı

- 3 bin iş makinesi, 14 bin kişi çalışıyor
- 2018'de ilk etabı tamamlanacak
- Bittiğinde 150 milyon kapasiteli olacak
- Yatırım bedeli 35 milyar TL
- Devlete kira geliri 10 yılda 90 milyar TL

 

 

Düzenleyen:  - GÜNDEM
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...