Otoparkları, otelleri, AVM'leri, sosyal tesisleri ile  adeta bir şehir olacak Üçüncü Havalimanı için şu ana kadar 1,8 milyar avroluk  harcama yapıldı.

90 milyon yolcu kapasiteli ilk etabı 2018 yılının şubat ayında hizmete  açılacak İstanbul Yeni Havalimanının şu ana kadar yüzde 25'i tamamlandı.

Dünyanın en büyük şantiyelerinden birisi olarak gösterilen havalimanı  inşaatında 1500'ü beyaz yakalı olmak üzere toplam 15 bin 153 kişi çalışıyor.  Personel sayısının çalışmaların en yoğun olduğu dönemde 30 bine yükselmesi bekleniyor.

3 binden fazla iş makinesinin kullanıldığı inşaatta yaz aylarının da  gelmesiyle hummalı bir çalışma mevcut. Yıl bitmeden 1 milyon 300 bin metrekarelik ana terminal binasının kaba  inşaatının tamamlanması hedefleniyor.


'HAVALİMANINDA YERLİ ÜRÜN KULLANILACAK'

Havalimanı inşaatında yerli ürün kullanılmasına önem gösteriliyor.  Yönetim, inşaat sürecinde ve sonrasında dezavantajlı da olsa yerli ürünleri  kullanma konusunda karar almış durumda.

İç mimaride tamamen yerli ürünlerin kullanılacağı havalimanı  inşaatında, yere döşenecek taştan, bankolara, çelik imalatlara, çatı çeliğine,  ahşap ürünlere  ve cama kadar bütün ince iş kalemleri yerli sanayiden  karşılanacak.

Hızlı tren, metro, otobüs gibi toplu taşıma alternatiflerinin  sunulacağı havalimanının ilk etabında 25 bin kapasiteye yükseltilebilecek otopark bulunacak.

Günde 1500 iniş kalkışın gerçekleşeceği, toplamda 200 milyon yolcuya  hizmet verebilecek ve dünya ağında 350 uçuş destinasyonuna sahip havalimanı  tamamen bittiğinde 100 binlerce kişiye iş imkanı sağlayacak.


DEVLET TEK KURUŞ HARCAMADAN 27.5 MİLYAR EURO KAZANACAK

Öte yandan Başbakan Binali Yıldırım, Ulaştırma, Denizcilik ve  Haberleşme Bakanlığı görevindeyken yaptığı bir açıklamada, üstlenici  konsorsiyumun, yıllık KDV dahil 1,1 milyar avro olmak üzere 25 yılda 27,5 milyar  avro kira ödeyeceğini belirtmişti.


Yıldırım, şu ifadeleri kullanmıştı:

"Kamunun bir kaybı var mı? Yok. Yolcu garantisi verdik. Evet, 10  yıllığına 340 milyon yolcu garantisi verdik. Ama bizim Atatürk Havalimanındaki  yıllık yolcuyu 10 yıl ile çarptığımız zaman bunun üzerine çıkıyor. Dolayısıyla  ilk yıldan itibaren kamu hiç bir yük almadan dünyanın en büyük havalimanına sahip  olacak ve üstüne 1,1 milyar avro yıllık kira parası alacak. İşte finans, işte  model, işte iş… Bu örnek bir projedir, bunun gibi daha çok projemiz var."