Terör örgütünün Doğu ve Güneydoğu'da yollara döşediği bombalı tuzaklara önlem alınıyor. Diyarbakır'ın Sur, Şırnak'ın Silopi ve Cizre ilçelerinden başlamak üzere yol ve kaldırımlar yenileniyor. İçerisine ve altına bomba yerleştirilen parke taşlar ve kalitesi düşük asfalt yol yerine, BSK adı verilen sıcak karışım beton asfalt döşenecek. Yollar kaliteli asfalt, kaldırımlar ise beton olacak. Otoban ve büyükşehirlerdeki asfaltın aynı olan BSK hem daha dayanıklı hem de çabuk yıpranmadığı için üzerine yama yapılmasına gerek kalmıyor. Yolun kazılması halinde ise yama rahatlıkla anlaşılabiliyor. Yine kaldırımlarda da parke yerine beton dökülmesi planlanıyor. Parke taş sökülüp takıldığı için altında mayın olup olmadığı anlaşılmıyor.

SICAK ASFALT CAN KORUYACAK
Star gazetesinin haberine göre; Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nın koordinasyonunda yürütülen çalışmalarda yollar belediyeler tarafından dökülen ve sürekli olarak yama yapılan soğuk asfalt yerine sıcak karışımlı asfaltlardan yapılacak. Güvenlik önlemlerinin üst seviyede olacağının altını çizen Kalkınma Bakanlığı yetkilileri ise her türlü kaynağın sağlanacağını söyledi. Terörden hasar gören ilçelerde toplamda 15 milyar Türk Lirası olması beklenen yeniden inşa sürecinin otoyollarda kullanılan asfalt döşenecek yollar ile birlikte daha da artabileceği ifade ediliyor.

Hükümet kaynakları daha kaliteli karışım malzemeden üretilecek asfalt yolların yapımında belediyeler yerine Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'nın yapım işini üstlenebileceğini belirtiyor. Otobanlarda kullanılan sıcak karışımlı asfaltın ömrü 15-20 yılı bulurken, soğuk karışım asfaltın ömrü ise uzun değil. Bölgesine göre soğuk karışım asfaltın ömrü birkaç yıl ancak sürüyor. Bazı yerlerde bu süre 6 ay ile 1 yıl arasında değişiyor. BSK üretiminde, 145-160ºC sıcaklıkta kurutulmuş ve ısıtılmış agregayla, yaklaşık aynı sıcaklığa kadar ısıtılarak viskoz sıvı hale getirilmiş bitüm, karışım dizaynı oranlarına uygun olarak plentte karıştırılıyor. Böylece dayanıklı bir aslaft malzemesi elde edilmiş oluyor.