İzmir Halk Sağlığı Müdürü Bediha Salnur, yaptığı yazılı açıklamada, Kuzey Afrika üzerinden gelen aşırı sıcakların çeşitli sağlık problemlerini yol açtığını, sıcaklık ve nem artışına bağlı olarak vücut ısısının da artarak metabolizmayı bu yeni duruma uyum sağlamaya zorladığını ifade etti.

Terleme ile vücut ısısının dengede tutulmaya çalışıldığını belirten Salnur, ancak 65 yaşın üzerinde olanlar, bebekler, hamileler, açık alanda çalışan işçiler, aşırı kilolular, kronik hastalığı bulunanlar ve sürekli ilaç kullanmak zorunda olan vatandaşların risk altında olduğuna dikkati çekti.

Sıcak hava dalgasından mutlaka korunulması gerektiğine işaret eden Salnur, "Günün en sıcak saatleri olan 10.00-16.00 arasında mecbur kalınmadıkça dışarı çıkılmamalı. Dışarıda çalışması gerekenler mümkün oldukça güneş altında korunmasız kalmamalı. Aşırı hareketlerden kaçınılmalı, sık sık tuz içeren sulu gıdalar almaya dikkat edilmeli." uyarısında bulundu.

Dışarıda bulunulduğunda açık renkli, hafif, bol ve sıkı dokunmuş kumaşlardan yapılan giysilerin tercih edilmesi gerektiğini belirten Salnur, "Geniş kenarlı ve hava delikleri olan şapkalar giyilmeli ve güneşin zararlı ışınlarından koruyan güneş gözlüğü kullanılmalı. Güneş ışınlarının dik geldiği saatlerde denize girilmemeli ve güneşlenilmemeli" değerlendirmesini yaptı.

Tehlikeli saatler dışında denize girmek isteyenler güneşten koruyucu krem (en az 15 koruma faktörlü) kullanması gerektiğini vurgulayan Salnur, şunları kaydetti:

"Şapka ve gözlük gibi koruyucu önlemler alınmalı ve uzun süre kesintisiz güneşlenmemeli. Yoğun fiziksel aktivite ve spor yapmak için sabah ve akşam saatleri tercih edilmeli, her bir saatlik spor için en az 2- 4 bardak sıvı alınmalı. Ağır fiziki aktivitelerden kaçınılmalı. Risk altındaki yetişkinler ve yaşlılar, günde en az iki kez güneş veya sıcak çarpması yönünden izlenmeli. Bebekler ise bu açıdan daha sık izlenmeli."

"Beslenmeye dikkat edilmeli"

Aşırı sıcak havalarda beslenme ve sıvı alımının da hayati öneminin olduğuna dikkati çeken Salnur, susuzluk hissi olmasa bile günde en az 2-2,5 litre civarında sıvı tüketilmesi gerektiğini belirtti.