Türk Yıldızlarının bilinmeyenleri, kuruluşunun 25. yıl dönümü kapsamında yayımlanan kitapta yer aldı. İlginç bilgilerin yer aldığı kitapta akrotimin pilotlarının yoğun gösteri trafiğinde ortalama 4 kilo kaybettiği ve uçuş yapacakları şehre gitmeden önce filodaki geleneksel kahvaltıları için börek siparişi verdiği belirtildi. Fatih Danacı tarafından hazırlanan “Bir Yıldızın Doğuşu” isimli kitapta yıldızların hikâyesinin yanı sıra tarih boyunca Türk semalarındaki akrobasi ve akrotim çalışmaları yer aldı. Kitabının sunuş bölümünde ise, eski Hava Kuvvetleri Komutanı emekli Orgeneral Abidin Ünal’ın imzası yer aldı. 
İLK TİM, MİLLÎ
Kitaptaki bilgilere göre, Hava Kuvvetleri Komutanlığının ilk akrotimi, 1952’de Balıkesir’de kuruldu. Faaliyetlerine 1962’ye kadar devam eden akrotimin adı Millî olarak belirlendi. Eskişehir’deki 4. Hava Üs Komutanlığının F-86E uçaklarıyla donatılması sonrasında Uçan Kuğular akrotimi, Hava Kuvvetleri Komutanlığının ikinci akrotimi olarak kayıtlara geçti. Uçakta büyük kuğu motifine yer verildi. Faaliyetine 1964’te son verilen akrotimin uçakları, Kıbrıs Barış Harekâtı’nda da kullanıldı.   
KARTAL DÜŞTÜ
Yarasalar’ı, F-5 uçaklarından oluşturulan Kartal akrotimi takip etti. Diğer akrotimler gibi emir verildiğinde ve ihtiyaç üzerine gösteri yapan Kartal’ın çalışmaları sırasında komutanlık akrotim tarihinin ölümlü ilk kazası meydana geldi. 1971’deki kazada Üsteğmen Coşkun Turan şehit oldu. Turan’ın şehadetinin ardından akrotimin adı Coşkun olarak değiştirildi. Hava Kuvvetleri Komutanlığının envanterine NF-5 uçaklarının girmesinin ardından dönemin kuvvet komutanı Orgeneral Halis Burhan, yeni bir akrotim kurulması emrini verdi. Bunun üzerine 20 yıldır ara verilen bu yöndeki çalışmalara yeniden başlandı. Böylelikle sonradan Türk Yıldızları adı verilen akrotim 1992’de kuruldu. 
CANINI FEDA ETTİ
Türk Yıldızlarındaki pilotların arasına 2011’in sonunda katılan Yüzbaşı Ümit Özer’in, Çanakkale’deki gösteriler için yapılan çalışmalarda yukarı çekiş sırasında bulut içine giren uçağı, kontrolsüz yatış ve dalışa girdi. “Atla” ikazlarına rağmen uçağını terk etmeyen Özer, uçağın boş alana düşmesini sağladıktan sonra şehit oldu. Sivil halkın zarar görmemesi için kendi canını hiçe sayan Özer’in son ana kadar uçağını kurtarmaya çalıştığı belirtildi. 

YILDIZLARIN BİLİNMEYENLERİ

“Bir Yıldızın Doğuşu” isimli Kitapta, Türk Yıldızları’nın bilinmeyen özelliklerine de yer verildi. İşte onlardan bazıları: 
Akrotimdeki uçaklar gösteri sırasında dakikada 13 galon boya bırakıyor. 
Tasarruf sağlamak amacıyla eğitim uçuşlarında beyaz duman yerine çoğunlukla mazot kullanılıyor. 
Uçakların gövdesinde pilotların isimleri yer alıyor. 
Havacılık terminolojisinde kanat sallama telsiz arızası anlamına gelirken, Türk Yıldızları, gösteri sırasında bu hareketi seyirciyi selamlamak için kullanıyor.