Film ve dizi arası reklamlara tepkiler çığ gibi!

Düzenleyen:
Film ve dizi arası reklamlara tepkiler çığ gibi!

MAGAZİN Haberleri

Dizi ve film izlerken en heyecanlı yerinde uzun süreli reklam girmesi seyircilerden büyük tepki alıyor. Reklam araları dizinin akışını bozarak seyircinin heyecanını bölüyor.

Film izlerken, dizi seyrederken, heyecanla bir yarışma programını takip ederken veya maç seyrederkenherkesin canını sıkan tek şey var; bitmek bilmeyen reklamlar...Şu günlerde herkes bu durumdan şikayetçi. Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), reklam sürelerine kısıtlama getirdi ancak televizyonlar "hülle" yoluyla yasağı deliyor. Diziden çok reklam izliyor izleyici. Tam "bitti" denilen yerde bu sefer de 'tanıtıcı reklam' devreye giriyor. Gelişmiş ülkelerde böyle bir uygulamaya rastlamak mümkün değil. Eski RTÜK Başkanı Davut Dursun, "Avrupa Konseyi’nin televizyon sözleşmesinde 'Reklamlar yayının yüzde 20’sini geçemez' deniyor. İzleyicilerden, 'Reklam arasında dizi izliyoruz' şikayetleri yağıyordu. Düzenleme yaptık ama televizyonlar bir şekilde kendilerince farklı çözüm yolları geliştirdi" dedi. Reklamlardan bıkan seyirci, sevdiği film veya diziyi TV yerine ertesi gün internetten takip ediyor. Bu durum, reyting kaybına yol açıyor.

SİNEMALARDA DA DURUM AYNI

Reklamlar sadece ekran başında değil beyazperde de çile! Sinemaseverler, merakla izlemeye gittiği filmin başlamasını adeta dua ederek bekliyor. Çünkü en az yarım saat reklam izlemek zorunda kalıyorlar. Hatta olayı abartıp 45-50 dakika boyunca reklam izleten salonlar var. Çoğu kişi sırf bu sebeple sinemaya gitmeyi bıraktığını söylüyor. Bir izleyicinin isyanı aslında her şeyi özetliyor: "Filmden çok reklamlara para verdiği hissine kapılıyor insan..."

YASALAR NE DİYOR?
 

Peki bir reklam kaç dakika olmalıdır? İşte RTÜK'ün konuya dair yönetmeliği...
"Program İçi Reklam Kuşakları" için maksimum yayın süresi 6 dakikadır.
Aynı program içinde yayınlanan birbirinden bağımsız iki "Program İçi Reklam Kuşağı" arasında en az 20 dakika süre olmalıdır.
"Program Önü/Arası Reklam Kuşakları" için maksimum yayın süresi 6 dakikadır.
Aynı program içinde yayınlanan birbirinden bağımsız iki "Program İçi Çerçeve/Bant Reklam Kuşağı" arasında en az 10 dakika süre olmalıdır.
"Program İçi Reklam Kuşakları" ve "Program Önü/Arası Reklam Kuşakları"dışında kuşak açılamaz, ayrıca "BBR/Advertorial/Seperator Reklam Kuşakları" açılamaz.
Sanal reklamlar ve sanal logolar 5 dakikada bir çıkabilir ve maksimum 8 saniye olabilir.
Reklamların toplam yayın süresi kanalın günlük yayın süresinin % 20'ini geçemez.
Telemarketing yayınlarının toplam süresi kanalın günlük yayın süresinin %5'ini geçemez.
Canlı advertorial” ve "özel-tanıtıcı spot" reklamlar Off prime-time'da maksimum 60sn’yi geçmeyecek şekilde saatte 1 adet olarak yayınlanabilecek.
Canlı advertorial ve "özel-tanıtıcı spot" reklamlar, 19:00-23:30 saatleri arasında yine 60 saniyeyi geçmeyecek ve kuşakta yayınlanan reklamlardan farklı olmak üzere,bağlı bulunduğu kuşak süresine dahil olmak kaydıyla yayınlanabilecek.
12 dakikadan kısa programlarda ön reklam açılmaz.
Reklamlar jenerikle başlayıp, jenerik ile bitecek. Bunun dışında reklam amaçlı bir uygulama olmayacak. Reklam Kuşakları açılamaz.
Programın son kuşağı ile hemen sonra gelen program önü reklam arası en az 5 dakika olmalıdır.
Spor müsabakalarında sanal ve alt bantların yerleştirme sıklığı 2,5 dakikadan az olmayacak şekilde yayınlanabilir ve maximum 8 sn olabilir.

İZLEYİCİLER ÇILDIRIYOR
 
Reklamlardan gelen şikayetler, 7'den 70'e herkesi bezdirmiş durumda.
 
Zeynep D: Çok uzun süreli yani tam tamına yarım saat süren bir reklamdan bıktık usandık artık. Her reklam yarım saat süre olmamalı, bunu bir çözüm bulunursa sevinirim. 
Hasan S. B: Saat 22.45 te başlayan reklam süresi 23.15'e yakın sürede son buldu. Ekranda olan filmin 5 dakika sürecek olan son sahnesi için tam 30 dakika reklam verildi. Bu ne ya!
Erkan Y: Film seyrediyorum. Saat 22.30 reklama girdi, toplam 40 dakika sürdü. Bu yasak değil mi, şikayetçiyim.
Şahin G: Yarım saat reklam mı olur? Programı mı sığdıramıyorsunuz? Çeyrek kala reklam başlıyor, çeyrek geçe yine de bitmiyor. Kusura bakmayın da böyle giderseniz zirveye değil zemine gidersiniz.
Burcu T: Çok uzun ve çok sık reklam veriliyor. Buna bir düzenleme getirilsin lütfen. Sürekli TV izleyen biri olarak bu durumdan çok sıkılmış bulunmaktayım. Bu duruma bir çare bulmazsanız çok izleyici kaybedersiniz.
Nuri T: Güldür Güldür isimli komedi programını severek izliyordum. Lakin son zamanlarda reklam sürelerini ve sıklığını o kadar abarttılar ki programdan çok reklam izlettirir oldular. Sanki asıl yayın reklamlar, aralarda da Güldür Güldür...
Berkay D: Kanal D'de dizinin son sahnesini 3 kere reklam koyarak tekrar ederek izlettiriyorlar.
Yasin A: Kurtlar vadisi izleyeceğiz. Eski bölüm bitip yeni bölüm başlayıp tekrar reklam giriyor. Dizi başlayana kadar başka bir kanalda belgesel izlenebiliyor.
Kübra Z: Perşembe günleri Kurtlar Vadisi dizisinde reklamlar çok fazla uzun. Reklama girdikten dizi 15 dakika devam etti. Aynı sahneyi birkaç saniye görüntüledikten sonra tekrar 15 dakikalık bir reklam verildi.

İzleyiciler sosyal medyada #filmimibölme hashtagiyle durumdan rahatsızlılığını dile getiriyor.

Türkiye Gazetesi

Düzenleyen:  - MAGAZİN
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
GÜNEŞ 1 Ocak 2023 21:50

GÖNÜL DAĞI BAŞLADIKTAN SONRA BAŞLANGICI YAPIP 20 DAK. REKLAM GİRİYOR. ÇOK SİNİR BOZUCUUU

Sonraki Haber Yükleniyor...