Uzman Diyetisyen Işın Sayın, iftar ve sahur sofrasında aslında çok da ihtiyacımız olmayan, özellikle şeker yükü çok olan gıdalar tüketildiğini ancak bunların yerine mutlaka yoğurt yenilmesi gerektiğini söyledi.“Uzun süren açlık sonrası, iftarda yiyeceklerimizden beklentilerimizi gözden geçirelim ve yoğurdu soframızdan eksik etmeyelim” diyen Uzm. Dyt. Işın Sayın, “Her şeyden önce yoğurt, günlük ihtiyacımız olan protein, vitamin, mineral ve kaliteli yağ asitlerini karşılamak üzere kaliteli bir kimyaya sahiptir. Uzun süre bir şey yenilmediği için vücudunuzun ihtiyacı olan bir çok besin ögesini, iftarda yoğurt yiyerek kapatabilirsiniz. Bunun yanında iftarda tüketilen bir kase yoğurt kan glukoz seviyesini düzenler, ilk lokmayla gelen ani iştahı hızla baskılar böylece kalorisi yüksek yiyeceklere eğilimi de hızla yatıştırmaya yardımcıdır. Düşük kalorilidir. En önemlisi de iftar sofralarında LDL kolesterolü düşürerek kalbi korur. İftarda ilk akla gelen su ise, ikincisi mutlaka yoğurt olmalı. Hatta çorbayı bile içmeyebilirsiniz ama yoğurdu mutlaka tüketin. İftar sofrasında çorba ve yoğurdu bir araya getiren, soğuk servis edilen ayran çorbaları yapabilirsiniz. İçine aşurelik buğday ve nohut ekleyebilirsiniz” İfadesini Kullandı.

“TOK KALMAK İSTİYORSANIZ YOĞURT BİÇİLMİŞ KAFTANDIR” 

Sayın, “Sahur vakti ferah ve hafif bir şeyler yemek, aynı zamanda da uzun süre tok kalmak istiyorsanız yoğurt biçilmiş kaftandır. Hayvansal proteinler sayesinde kas erimesini de önlemeye yardımcı olur. İftardan sonraki saatlerde içilen çay ve kahveye karşılık kemiklerinizi korumanıza destek olur. Yağ yakıcıdır. Tüm bu saydıklarımızı yoğurt tek başına karşılıyor! Yani, gelin siz iftardan sahura, yoğurdu ihmal etmeyin, sevdiklerinize de yoğurt ikram edin” dedi.