Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi Nöroloji Anabilim Dalı öğretim seli Prof. Dr.Yahya Çelik, normal uyku süresinin 6-8 saat arasında olduğunu belirterek, "Bu sürenin altında uyuyan insanlarda hormon dengesinin bozulmasına bağlı olarak şeker hastalığına, kilo almaya ve depresyona eğilim ortaya çıkıyor" dedi. Az uykunun yanı sıra çok uykunun da sağlık açısından problem oluşturduğuna dikkat çeken Prof. Dr. Çelik, “Aşırı uykunun da özellikle 10-12 saatten sonra dinlendirmediği hatta yorgunluğa sebep olduğu biliniyor" diye konuştu.
Uykunun süresi kadar uyku kalitesinin de önemli olduğuna dikkati çeken Prof. Dr. Çelik, kaliteli bir uyku için uygulanması gerekenleri şöyle sıraladı:
"Özellikle akşam saatlerinden sonra çay kahve uyarıcı içeren enerji içecekleri tüketilmemeli, efor gerektiren işler yapılmamalıdır. Yatağa uyku geldikten sonra girilmeli,  yatak odasında televizyon seyredilmemelidir. Öte yandan ortamı tamamen karanlık hale getirmek gerekir.”