ZİYNETİ KOCABIYIK
Kurban Bayramı'nda artan et ve tatlı tüketimi, ciddi sağlık problemlerine yol açabiliyor. Birbirinden çeşitli lezzetlerle hazırlanan bayram sofraları özellikle tansiyon, diyabet, kalp damar rahatsızlıkları ve böbrek yetmezliği gibi kronik hastalıkları olan kişiler için tehlikeli olabiliyor. Bayramı sağlıklı ve keyifli geçirmek için özellikle beslenme düzenine büyük özen gösterilmesi gerektiğini söyleyen Memorial Ankara Hastanesi beslenme ve diyet uzmanı Dyt. Emine Yüzbaşıoğlu, Kurban Bayramı'nda dikkat edilmesi gerekenler hakkında bilgi verdi.
GÜNDE SADECE 1 ÖĞÜN ET YİYİN!
Bayramda artan et tüketimi birçok sağlık problemini de beraberinde getiriyor. Özellikle kronik rahatsızlıkları bulunan kişilerin fazla et tüketimine bağlı olarak yağ alımının artması bayram ziyaretlerinin hastane acilinde bitmesine sebep olabilir. Bu sebeple bayram süresince hem öğlen hem de akşam öğünlerinde et tüketilmemeli ve tek yönlü beslenmeden uzak durulmalıdır. Ayrıca etlerin çok yağlı kısımları yemeklere konulmamalı, hayvanın iç yağları yemeklere lezzet vermek amacıyla kullanılmamalıdır. Fazla et yemek, sindirim sistemine de zarar verir. İshal, bulantı ve mide ağrısı gibi sağlık sorunlarıyla bayramda daha sık karşılaşılmaktadır. Bu dönemde et tüketimi günde bir öğünle sınırlandırılmalıdır. Et yemeklerini mutlaka sebzelerle tüketmek gereklidir. 
ETİ HAŞLAYIN YA DA FIRINLAYIN
Bayramda tüketilecek etin miktarı kadar, pişirme yöntemi de önemlidir. Kurban Bayramı'nda genellikle tercih edilen pişirme yöntemi kavurmadır. Kavurma yapılırken et yağlı ise ayrıca yağ eklenmemeli, etin kısık ateşte ve uzun sürede kendi yağıyla pişirmesi sağlanmalıdır. Diğer sağlıklı pişirme yöntemleri ise fırınlama, haşlama ve buğulamadır. Kiloya dönüşmemesi ve kolesterolü yükseltmemesi için haşlanmış etin suyu yağlı  pilav veya çorbaya konulmamalıdır. Özellikle bayramlarda sık görülen reflüden korunmak için katkı maddesi bol gıdalar, kızartmalar ve yağlı besinlerin tüketiminden uzak durun.