ZİYNETİ KOCABIYIK
Kırmızı ete mesafeli durun: Yağ içeriği yüksek olan besinler uzun süre tüketildiklerinde, meme kanseri için risk faktörü olan östrojen hormonunun düzeyini yükseltiyor. Bunun sonucunda da kansere yakalanma riski artırıyor. Bu sebeple aldığınız toplam enerjinin sadece yüzde 20-25'inin yağdan gelmesine dikkat edin. Günde 5-6 porsiyon sebze meyve tüketmeniz de çok önemli. Bunun sebebi ise sebze ve meyvelerin içerdikleri antioksidanlar sayesinde meme kanseri gelişme riskini azaltabilmeleri. Haftada 5 kez kırmızı et yenilmesiyle meme kanseri riskinde artış olduğunu gösteren çalışmalar da mevcut. Dolayısıyla meme kanserinden korunmak için kırmızı et tüketimini abartmayın. 
¥ Haftada 150 dakika egzersiz yapın: Uzmanlar, meme sağlığı için haftada 150 dakika yürüyüş ve pilates gibi aerobik egzersiz veya 75 dakika ağır spor ve haftada 2 kez kalp hızını artıran bisiklet gibi egzersizler yapılmasını tavsiye ediyor. Fiziksel egzersizle kanser arasındaki ilişkinin, insülin direnci, salgılanan büyüme faktörleri ve bağışıklık sistemi ile bağlantılı olduğu düşünülüyor.